The Residents på Sentrum Scene

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Da er det bare å glede seg!

Billett kan bestilles her:
http://www.rockefeller.no/

De har også i disse dager sluppet ny CD, kalt The Bunny Boy. Denne gangen består skiva av nitten sanger, sammenligninger har vært gjort med Duck Stab/Buster&Glen og The Commercial Album. Får plata hjem om få dager, gleder meg!

Her litt om ideen bak det hele, sakset fra www.residents.com

THE RESIDENTS present THE BUNNY BOY

The Residents latest performance, THE BUNNY BOY, will launch as a world tour in the fall of 2008. The show will combine music from the group's upcoming album, THE BUNNY BOY (Mute/SDR), with video taken from THE BUNNY BOY internet series, premiering early in September, 2008.

The story centers around an eccentric character, the bunny boy, whose search for his missing brother compels him to post videos on the internet as a "cry for help." As the story evolves, it opens up to interaction between the bunny boy and his audience, causing the narrative to twist and turn in odd and unpredictable ways. Spanning a gap between insanity and self realization, the loony, but affable bunny boy soon finds himself pursuing a goal no less vital than saving the world from Armageddon. It's a wild ride.

The stage design, by Chris McGregor (CUBE E, Wormwood, Icky Flix) will feature a unique "schizophrenic" layout that allows performers to move between musical, video, and theatric realms. Barraging the audience with imagery and sound, in typical Residents' style the performance radiates and savors the quality of a surreal circus. The group will perform their music live while integrating other visual and performance elements into an evening of riveting and unique entertainment.

Disse videoklippene kan ses på Residents sin hjemmeside og blir også lagt ut på youtube. For best mulig lyd-og bildekvalitet har Residents laget denne siden: http://www.residents.com/bunnyboy/

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.274
Torget vurderinger
4
Tror du jeg skal dit... ;D

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Tja, med tanke på avataren din..... er du en av dem? Er det et selvportrett? ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.274
Torget vurderinger
4
Mr.Brown Eye avslørt. Tobarnsfar, bosatt i Bergen. Haha, det hadde vært oppsiktsvekkende... ;D

The Residents sine life-performances er virkelig noe å få med seg!
Ikke bare for hardbarkede fans, men også for andre med et noenlunde åpent sinn.

Disse øyeeplene (ingen vet hva eller hvem som er inni) har holdt på siden siste halvdel av sekstitallet. Les mer om dem her:
http://www.euroralph.de/hotlinks.asp

U

utgatt60135

Gjest
Satte på Eskimo i ettermiddag og ble dypt fascinert. Tror jeg spilte siste spor 5 ganger på rad. Så må bestille billetter ja :D.

Hvilke album synes dere er de beste? Hvordan er siste album?

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Lyngen skrev:
Satte på Eskimo i ettermiddag og ble dypt fascinert. Tror jeg spilte siste spor 5 ganger på rad. Så må bestille billetter ja :D.

Hvilke album synes dere er de beste? Hvordan er siste album?
De beste etter min mening er alle studioalbumene de ga ut til og med 1981: Meet The Residents, Not Available, The Third Reich'n Roll, Fingerprince, Duck Stab/Buster&Glen, Eskimo, Commercial Album og Mark Of The Mole. Noen av dem er konseptalbum i samme gate som Eskimo, andre er "bare" en samling sanger. Men alle er svært forskjellige fra hverandre musikalsk. Lydmessig er det variabelt. Noen av dem er helt greie, Eskimo er en av de bedre.

De siste seks årene synes jeg de har hevet seg atskillige hakk, og lager nå skiver som er like gode som i "gullalderen" på 70-tallet. I tillegg er lyden meget god, særlig på de siste fire. Titler å sjekke ut: Demons Dance Alone, Animal Lover, River Of Crime, Tweedles, Voices Of Midnight og den hittil siste - The Bunny Boy.

The Bunny Boy skiller seg fra det de har gjort de siste årene med at alle låtene er korte og mer typiske sanger. Ikke langt unna psykedelia. Plater som Animal Lover og Voices Of Midnight er tungt materiale å komme gjennom, med lite lystige temaer. Bunny Boy er motsetningen til disse. Temaet er selvfølgelig sært, og musikken er selvsagt spesiell - vi snakker tross alt om The Residents - men her er de i det lekne hjørnet med mange morsomme musikalske krumspring og mye spesiell humor i tekstene. Skal man på konserten anbefaler jeg å kjenne denne skiva, da det utelukkende vil bli spilt musikk herfra, pluss videosnuttene som man kan finne her: http://residents.com/bunnyboy/

No one knows that everyone is crazy in a one man show.

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
To dager igjen nå.....

http://www.createforum.com/theresidents/

På dette forumet, for oss gærne rezheads, har jeg kunnet lese rapporter om konsertene de har holdt rundt omkring i USA og Europa, og det virker som de er i godt, gammelt slag, til tross for at de etter alt å dømme har passert 60, i alle fall de som har vært med i bandet fra starten. Om alle fire originalmedlemmene fortsatt er med er det mange som tviler på, men det er liten tvil om at bandets kreative kraftsenter er intakt. Personlig tror jeg to av originalmedlemmene har vært med hele tiden, men det er kun basert på mer eller mindre godt kvalifisert gjetting.

Ta gjerne med litt penger og kjøp i alle fall The Bunny Boy CD, hvis du ikke allerede har den, og ikke minst Postcards From Patmos, en instrumental CD som det blir spilt fra før konserten starter, i pausen og etter konserten. Sitter og hører på den i øyeblikket (kjøpt fra http://ralphamerica.com/ ). Her bruker de for første gang på nesten 30 år de gamle synthesizerne de brukte på 70-tallet. De fant dem frem for å lage denne CDen, og var overrasket over at de fortsatt virket. At de ikke var stemt ble selvsagt ikke sett på som et problem. Alle ti kuttene er instrumentalt og ikke-melodisk - vanvittig tøff stemningsmusikk. Bør spilles høyt! The Residents har gjort det igjen.

Kan ikke vente til lørdag! Men har ikke noe valg. :'(

Topp Bunn