The power of Isotek

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pjokk

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Antall liker
    23
    Bør isotek filter slås av når det ikkje er bruk? Eller spiller det ingen rolle om det står på heile tiden?

Aleksander
    Det vet jeg ikke, men jeg har mine stående på hele tiden bortsett fra når jeg er bortreist mere enn ett døgn. Nå bor jeg i Trondheim så det er mye vær her, men nesten aldri torden og lyn. Mulig det er annerledes andre steder i landet.
    Ok. Den er god. Har ekstra grovvern i sikringsskap og finvern i kinoen samt isotek nå så er ikkje så nervøs for været, men det er vel ikkje varmgang eller noe fare for selve isoket boksen vil eg tru så lar den nok stå på foruten om når ein reiser vekk i lengre tid.

rarhjerne

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Antall liker
    76
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Optimum evo3

Hei,har sigmas evo3 med en feit "hjemmelaget" kabel fra vegg til isotek,ingenting feil med lyden,har også hatt premier kabelen påkoblet uten at det ble noe å sette fingern på lydmessig...noen som har prøvd feks premier eller andre billige kabler og oppgradert til optimum evo3 å kan si noe om det er verdt 7000kr ?
    (ohc ga meg tilbud på den)koster jo egentlig 10lapper så teoretisk burde det være en upgrade....noen erfaringer?

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.466
    Anbefaler på det varmeste Audioquest Tornado med elektrisk skærm. Det gør en mega stor forskel.

Drossel

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    1.466
    Bruger det fra Furutech rodium udtag på væggen og til min Gigawatt EVO 3. Har prøvet mange andre kabler.

jaybill

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Antall liker
    66
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    2
    Hei,har sigmas evo3 med en feit "hjemmelaget" kabel fra vegg til isotek,ingenting feil med lyden,har også hatt premier kabelen påkoblet uten at det ble noe å sette fingern på lydmessig...noen som har prøvd feks premier eller andre billige kabler og oppgradert til optimum evo3 å kan si noe om det er verdt 7000kr ?
    (ohc ga meg tilbud på den)koster jo egentlig 10lapper så teoretisk burde det være en upgrade....noen erfaringer?
    Oppgradering med Adyton DC Zero foran mitt IsoTek utstyr gav et virkelig løft..., men det var vel bare strømkabelen du søkte svar på ;-) men anbefales !

Armand68

Medlem
    Ble medlem
    21.01.2016
    Antall liker
    28
    Sted
    Rygge
    Torget vurderinger
    1
    Oppgraderte på nyåret fra Premium til Optimum på min Aquarius. Jeg trengte ikke mange sekundene for å innse at det var noe jeg burde ha gjort for lenge siden for å si det sånn. Temmelig stort løft. Og verdt de kronene spør du meg.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

MartinSandvik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    71
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    7
    Spørsmål ang isotek regenerator.
    Noen som vet om genesis og lignende faktisk lager helt nye sinuser på begge faser? Eller er det kun den ene fasen som blir gjenskapt?

--
    Martin

particle

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Antall liker
    245
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Spørsmål ang isotek regenerator.
    Noen som vet om genesis og lignende faktisk lager helt nye sinuser på begge faser? Eller er det kun den ene fasen som blir gjenskapt?
    Dette har jeg ikke funnet så mye konkret informasjon om. Uttalelsene under baserer seg nok på passive strømrensere.

Når jeg spør Bent Holter, sjefskonstruktør i Hegel, hva han synes om strømrensere på generelt grunnlag, er han likevel ikke helt overbevist:

− Det er forskjeller i Europa og Norge, og mange filter dumper støy mot jord. Gjør du det, funker det ikke mot norsk strøm, som har flytende jord.

Keith Martin fra IsoTek er enig:

− Det er helt riktig, nesten alle billige filtre har til felles at de ikke funker i Norge, fordi de prøver å dumpe støyen til jordlinjen. Det gjør ikke vi, i stedet hamrer vi sinuskurven tilbake til sin opprinnelige form. Vi ville aldri brukt jord som avfallsplass, men faktisk renser vi den på samme måte som resten av strømkretsen.

https://www.lydogbilde.no/test/hi-fi/isotek-evo3-corvus

I tillegg har vi i Norge såkalt flytende jord, som er ganske annerledes enn de fleste andre land i verden. Kort fortalt innebærer det at jord spiller en mer aktiv part i avleveringen av strømmen. Mange som lager nettfiltre dumper støy til jord, fordi jord ikke er en viktig del av regnestykket. I Norge funker ikke dette. Derfor forsøker IsoTek å rette ut hele sinuskurven ved å bygge den opp på nytt, slik at også jord blir så rent som mulig. Det er en av grunnene, etter hva jeg har forstått etter å ha fått gjennomgående forklaring av Keith Martin, til at nettfiltre som funker bra i andre land fort kan være ubrukelige i Norge.

https://www.lydogbilde.no/nyheter/hi-fi/skitten-eller-ren-strom
    Det vil overraske meg stort om deres regeneratorer ligger dårligere an på dette punktet. Jeg har selv Genesis One, og den ga et markant løft selv om jeg hadde flere passive filtre fra før, deriblant EVO3 Titan.

MartinSandvik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    71
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    7
    Har både g2 titan og aquarius på hovedanlegget.
    Kjempeprodukter begge to.
    Har tenkt på veien videre lenge nå.
    Genesis one er noe som virkelig står på lista over ting som må prøves!
    Prøver bare å finne noe om hvordan den virker?
    Om den legger en fase til 0, og lager en 230v sinus på den andre?
    Eller om den glatter begge fasene i it nettet?

--
    Martin

Armand68

Medlem
    Ble medlem
    21.01.2016
    Antall liker
    28
    Sted
    Rygge
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaringer med Isotek Ascension nettkabler? Hvordan låter de i forhold til Optimum f.eks.? Eller mot Nordost? Wireworld?

Pjokk

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Antall liker
    23
    Hei :)

Eit lite spørsmål, eg har ein Isotek aquarius strømrenser og der er det 2 high current uttak og 4 medium. Da eg har 1 stereo, surround og effekt Forsterker vil eg bruke stereo og effekt i high current uttakene. Går det å bruke Denon surround receiver i eit av medium uttaket eller leverer ikkje dei nok effekt til den?

particle

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Antall liker
    245
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Den leverer jo 5 ampere over de fire uttakene, tilsvarende 1150 watt, så det kan fungere. Jeg ville ha sjekket komponentenes forbruk under last, og koblet deretter. Slike effektmålere får man for en billig penge på Clas, blant annet.

Hvordan er sammensetningen din, og hvor mange høyttalere drives av surroundforsterkeren? Har du altså både stereo integrert og effekt?

Pjokk

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Antall liker
    23
    Den leverer jo 5 ampere over de fire uttakene, tilsvarende 1150 watt, så det kan fungere. Jeg ville ha sjekket komponentenes forbruk under last, og koblet deretter. Slike effektmålere får man for en billig penge på Clas, blant annet.

Hvordan er sammensetningen din, og hvor mange høyttalere drives av surroundforsterkeren? Har du altså både stereo integrert og effekt?
    Hei og takk for svar.

Surround forsterkeren driver side, bak og tak høyttalere. Effektforsterkeren driver front og senter. Har ikkje montert stereo enda, men prøver å lese meg litt opp på ht bypass funksjon og kossen det er best å koble opp. Men trur kanskje eg kommer til å ha rca kobling mellom surround og effekt som det er nå, og siden det er bryter bak på ATI effekt mellom rca og xlr så kjøre xlr kabel fra ATI og til rca inn i Yamahaen. Så DAC og bluesound som brukes til musikk i Yamahaen. Så blir det på ein måte 2 oppsett til film og musikk og svitsjer på ATI effekt mellom rca og xlr utgang. Trur det blir den letteste metoden :p

Ps ellers i uttakene på isoteken er det: DAC, Bluesound node 2i, mac mini så dei komponentene bør jo ikkje dra så mykje?

Sist redigert:

Tommy Lidal

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.05.2020
    Antall liker
    53
    Sted
    Leikanger - Norway
    Får melde meg inn i isoTek klubben eg også da.. kjøpte ein enkel Isotek EVO 3 Polaris og ein Nordost Blue Heaven strømkabel..
    Det fjerner noe bakgrunnstøy i høytalerene ved «fult volum» uten signalkilde aktivert.

MartinSandvik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Antall liker
    71
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    7
    eggogbacon, kjører du genesisene gjennom isovolten?
    Regenerator står høyt på lista over ting 0 prøve i anlegget her!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn