The information...ny skive fra Beck!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Beck er ute med ny skive, produsert av Nigel Godrich(som også knottet på Mutations og Sea Change).

Er bare ute i 6 sporet, men jeg syntes det høres ut som dette er en plate jeg kommer til å høre mye på! I motsetning til hva noen halvvåkne anmeldere mener så syntes jeg Godrich og Beck er et knallteam. Og har du et bra oppsett låter det bra også :D

Anbefales for lekne høstkvelder(man kan bl.a lage sitt cover med vedlagte klistremerker ;D) med mye groove ;)

O.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Hva slagts Beck er dette da? Jeg liker i grunn Sea Change-Beck bedre enn hipster-Beck...

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Sea Change er veldig bra, finnes også i en herlig SACD-multikanal utgave.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Dette er Beck med litt fra hver leir - stemninger og melodier som låner fra Sea Change og med groove fra Guero...ispedd litt Radiohead-detaljer her og der. Slett ikke verst.

O.
P.S Synd mannen er scientolog, det er alltid vanskelig å akseptere ;)

Hva slagts Beck er dette da? Jeg liker i grunn Sea Change-Beck bedre enn hipster-Beck...

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg tror tilogmed han er 2 generasjon...gærne LA-folk...

O.

K

kbwh

Gjest
Så Scientologer kan lage bra musikk? Hva blir det neste? Muslimer?

Vi vet jo fra før at både katolikker og protestanter kan.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Platen hans er bestilt fra cd-wow til £7.99 ;D Virker absolutt godkjent etter en kort lytt på mp3.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
461
Torget vurderinger
4
Så Scientologer kan lage bra musikk? Hva blir det neste? Muslimer?

Vi vet jo fra før at både katolikker og protestanter kan.
For ikke snakke om jøder........

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
"Sea Change" er en meget bra, men ikke spesielt representativ Beck-utgivelse.

"The Information" er relativt variert og eksperimentell, ikke fullt så spenstig som mesterverket "Odelay", likevel meget bra, den anbefales på det varmeste. Klart bedre enn forrige plate, den til tider hip-hop inspirerte "Guero".

"Cellphone's Dead" er alene verdt hele prisen på CDen.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Jeg synes at nettopp Odelay er såpass preget av 90-tallets stemning at det ikke tåler alderdommen særlig bra. Beck har utvilsomt et enormt talent, men jeg får følelsen av at "dette er sååå kult og ironisk og zeitgeisty", og plutselig var det bare "so five minutes ago". En perfekt tidkapsel selvsagt. Mutations og Sea Change står for meg som mer tidløse, og virker også som mer ekte portetter av mannen, selv om jeg sjelden orker å lytte gjennom mer enn noen få av de depressive låtene av gangen.

Topp Bunn