The guitarman

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Da jeg lette opp Carl Perkins "Birth of rock'n'roll" fant jeg også konserten "Carl Perkins and friends" som ble vist på NRK i 1987. Jeg har den selv på dvd, og dessverre er ikke lyden så mye å skryte av. Litt synd for alt annet jeg har av Carl er de originale låtene fra femtitallet, nærmere bestemt hans første lp "Dance Album".

Uansett, litt av et band! :eek:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Siden rockabilly er oppe til debatt i en annen tråd så tillater jeg meg å bumpe denne tråden med historiens beste rockeband!

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Hei!

Nydelige klipp! Husker da eg sjøl var "kid" - 8-10 år, og så BETA-opptaket min onkel hadde av denne om og om igjen, helt til tapen ble fucka.
Dave Edmunds i storslag!

Min onkel mente dette var noe av det mest storslagne som hadde funnet sted i musikkhistorien... Kanskje litt overdrevet, men finfint er det.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
Hei!

Nydelige klipp! Husker da eg sjøl var "kid" - 8-10 år, og så BETA-opptaket min onkel hadde av denne om og om igjen, helt til tapen ble fucka.
Dave Edmunds i storslag!

Min onkel mente dette var noe av det mest storslagne som hadde funnet sted i musikkhistorien... Kanskje litt overdrevet, men finfint er det.
Da var han sikkert på en av de konsertene vi hadde med Carl under turneen i 1987, etter at NRK viste konserten i mars samme år. Hvor bor din onkel, eller hvor bodde han i 1987? Eventuelt i 1986 da jeg også hadde med meg Carl til Oslo (som var eneste konsert i Norge det året).

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
Litt upresis formulering :)

Han så det nok bare på samme BETA opptak som meg... Om og om igjen.
Jeg forstod i og for seg det, men tenkte at han kanskje fikk med seg CP live da vi hadde vår Norgesturne i 1987. Da besøkte vi Oslo, Stavanger, Haugesund, Bergen, Bodø og Harstad. Spesielt Bergen med Max Axe som oppvarming ble en legendarisk konsert. Et overfylt Exodus der svetten rant ned veggene (flere hundre tilskuere over brannforeskriftene) gjorde at det ble en svært rocka kveld. Har møtt flere publikummere i ettertid som har varme minner fra den konserten.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Spilte du i bandet, eller var du med som lydtekniker?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Spilte du i bandet, eller var du med som lydtekniker?
Var hans tour manager på to turneer i Skandinavia, og holdt kontakten som venner i ettertid.

Topp Bunn