The Doors 45 RPM?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Noen som har kjøpt disse og kan si hvordan de spiller sammenlignet med de vanlige LP'ene, f.eks i Doors-boksen? Og hvordan oppleves det å skulle snu plata dobbelt så ofte? Er eventuell lydforbedring sånn sett verdt "stresset"?

FrodeR

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2007
Antall liker
304
Sted
Trondheim
Jeg kan svare på halve spørsmålet. Jeg kjøpte en 45 RPM av Fleetwood Macs Rumours, og lyden på den er ikke verdt stresset. Jeg kan ikke se hensikten, så lenge lyden på originalen eller eventuelle RE er normalt god.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
463
Torget vurderinger
4
Jeg har kjøpt fire av disse Doors-platene fra AP og lyden er utrolig god på dem. Mye bedre enn mine gamle utgaver. Hvordan de står seg mot første-opplagene vet jeg ikke, men tviler på at det blir bedre enn disse nye. Alle har brukt masteren unntatt den første hvor masteren har forsvunnet, men den låter veldig bra med den tidlige kopien som er brukt.

Personlig er jeg ikke så glad i 45rpm, med disse måtte bare inn i samlinga................hørte forresten på Morrison Hotel i går og LA Woman for et par dager siden. Ellers har jeg i tillegg de to første på AP.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.332
Torget vurderinger
1
Noen som har kjøpt disse og kan si hvordan de spiller sammenlignet med de vanlige LP'ene, f.eks i Doors-boksen? Og hvordan oppleves det å skulle snu plata dobbelt så ofte? Er eventuell lydforbedring sånn sett verdt "stresset"?
De låter litt anderledes enn Doors boksen. Har sammenlignet Soft Parade og førsteplata. Det er mer boogiefaktor på 45rpm utgavene mens boksen (Rhino) låter mer delikat. Smak og behag. Førsteplata låter derimot definitivt bedre på Rhino (fra originaltape).

Ellers skjønner jeg ikke kommentaren ovenfor angående Rumours.

clash

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
3.427
Sted
Drammen
IMG_0414.JPG

Har Rhino boksen og syntes den låt meget bra.
Så kjøpte jeg denne på 45 Rpm og i mine ører på mitt anlegg ble Rhino boksen parkert.
IMG_9657.JPG

clash

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
3.427
Sted
Drammen
Glemte å si løp og kjøp : )
Har foresten Rumours på 45 Rpm pressed at Pallas som låter meget bra : )
Fleetwood Mac Matered from the orginal source tape at Bernie Grundman studio pressed on two 45 Rpm at Pallas låter også bra.
DSCN0068.JPG

Sist redigert:
Topp Bunn