Tharaud/Rameau?

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.698
Antall liker
21.551
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er dette den berømte tidlige Rameau-platen til Tharaud? Jeg var i ferd med å falle av kjøpe nye plater-hurtigtoget da jeg fikk den anbefalt, av @ottone tror jeg, og så ble det sikkert ladyshave og blanke syklistbein i stedet.

 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.036
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det stemmer, det er den jeg anbefalte. Tolkninger er smak og behag, men jeg liker den. Og lyden er topp.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.626
Antall liker
1.319
Lik og del om du også synes Taraud er snarlik Valentino på thumbnailen til eclassical.
Og takk for tips!

EDIT: trykkfeil
 
Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.036
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Suitene til Rameau kan oppleves som ganske intense, nesten besettende, og det finnes mange gode innspillinger.
Men Tharaud har en klarhet og rytmikk som jeg er svak for.
Dette er musikk jeg ofte har på øret, og kan ikke la være å synge med på temaet som går gjennom fra Gavotten i A-moll-suiten


En annen mester, som jeg hadde gleden av å oppleve på konsert i Oslo, er Grigorij Sokolov. En helt annen stil enn Tharaud, men like fascinerende.
Her med den brilliante høna fra Suite i G, i konsertopptak fra Bergen i forrige århundre

Samme her med Tharaud. Hans høne er ikke fullt så gal.
 
Sist redigert:

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.698
Antall liker
21.551
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Da spiller den her nuh! Jeg liker den også.

Og Roberten: Det tok meg et sekund å forstå at det ikke var avataren min du mente Tharaud var snarlik.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.281
Antall liker
11.036
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jøss, nå ser jeg Roberten har rett :)
Og takk for tips om eClassical, Valentino. Nedlasting har ikke vært en av mine laster, men det kommer sigende.
 
Topp Bunn