Test av USB kabler

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
726
Torget vurderinger
1
For meg kunne de like gjerne testet gangetabellen.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Barbaresco skrev:
For meg kunne de like gjerne testet gangetabellen.
Du har mao ikke usb-dac som kilde...
Jeg har hatt Stello dac med usb (en utmerket dac) hvor jeg testet standardkabel mot en fra Kimber; som da var den eneste å oppdrive fra en seriøs produsent. Forskjellen var klar. Testen overrasker ikke; bra det kommer flere på banen!

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
De som har behov for å høre forskjell på dette, vil høre forskjell på dette som alt annet. Det er et spørsmål om identitet!

Reima

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
0
Titleist skrev:
jeg stemmer for at de som skal ytre seg om denn saken, i positiv eller negativ retning, kjøper alle tre kablene, tester de, og gjør seg opp en saklig mening basert på lytting.

eller så kan vi la gjerrige, bedrevitende, rødvinsmarinerte, jazzlyttende (selvsagt på lav volum), rumpetaskebrukende, shabby DIY'ere fra utkant-norge, som benytter den usb-kabelen som fulgte med printeren for å oppnå lydnirvana. syte om at det kun er snakk om 1 og 0. "enten får man signal eller så får man ikke"
Hvorfor har det utviklet seg en slik kunskapsforakt på HFS?

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
726
Torget vurderinger
1
Reima skrev:
Titleist skrev:
jeg stemmer for at de som skal ytre seg om denn saken, i positiv eller negativ retning, kjøper alle tre kablene, tester de, og gjør seg opp en saklig mening basert på lytting.

eller så kan vi la gjerrige, bedrevitende, rødvinsmarinerte, jazzlyttende (selvsagt på lav volum), rumpetaskebrukende, shabby DIY'ere fra utkant-norge, som benytter den usb-kabelen som fulgte med printeren for å oppnå lydnirvana. syte om at det kun er snakk om 1 og 0. "enten får man signal eller så får man ikke"
Og så kunnskap fra utkanten da. Fysj. Og ikke vil de kaste vekk penger heller. Dobbeltfysj.

Hurra for lettlurte, pengesløsende ignoranter fra Hovedstaden, med krokodillesko.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hvorfor må de lettlurte være rikinger?

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.344
Torget vurderinger
1
Skink_123 skrev:
Hvorfor må de lettlurte være rikinger?
Lettlurte rikinger er mye mer attraktive en tilsvarende fattige ... ;)

mvh
KJ

Ø

ØivindJ

Gjest
Det er stadig forskjelder på forskjeldige signal og ht-kabler.

Litt mere skeptisk til forskjelder på USB, da den billigste jeg fant, med bra lengde, låter over all forventning.

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Antall liker
634
Gjør denne en "bedre" jobb, fordi den er i 24K gull?
Les forøvrig spesifikasjonen som tydeligvis er skrevet av en audiofil.;D

"The frequency is tuned to provide a deep, resonant sensation." I tillegg er den "dishwasher safe".

http://www.jimmyjane.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=4

(Unskyld, bambadoo, var ikke meningen å hijacke tråden din, men kunne ikke dy meg... nå i denne gavetid.)

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Reima skrev:
Titleist skrev:

Kan det være fordi at noen innbiller seg at de sitter på "all" kunnskap? ;)

Reima

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
0
whistler skrev:
Gjør denne en "bedre" jobb, fordi den er i 24K gull?
Les forøvrig spesifikasjonen som tydeligvis er skrevet av en audiofil.;D

"The frequency is tuned to provide a deep, resonant sensation." I tillegg er den "dishwasher safe".

http://www.jimmyjane.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=4

(Unskyld, bambadoo, var ikke meningen å hijacke tråden din, men kunne ikke dy meg... nå i denne gavetid.)
Kanskje usb-kabelen det er snakk om er ESTOQUE Reference Cryo Gold Alloy Ribbon-behandlet..?

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
topline skrev:
Reima skrev:
Titleist skrev:

Kan det være fordi at noen innbiller seg at de sitter på "all" kunnskap? ;)
I så fall hadde de også vert en million dollar rikere! :p

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Hvis ikke USB-kabelen gjør susen kan det også hjelpe å bytte strømkabel på computeren. Da blir nullene mer nullete og enerne mer lik en. Du vil også merke at beregninger i excel blir riktigere og digitale bilder blir skarpere.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Ja, siden USB er en uhyre robust "smart" protokoll som sender data i pakker og har innebygget feilretting. Så bra fungerer det en ekstern harddisk over USB er like pålitelig som en innbygget harddisk. Så testing av USB-kabler blir omtrent like meningsfullt som å teste ethernetkabler.

Kabel mellom drivverk og DAC er derimot omtrent som en vanlig ledning, en "dum" overføring fra 70-tallet der DACen ikke har noen måte å bekrefte at bitsene som er mottatt er de samme som ble sendt av drivverket.

Topp Bunn