Jeg tror ikke det blir noen "fatscreen" på meg heller...Når Trinitronen min dør, er jeg ferdig med TV 8)NEVATON skrev:Er glad jeg boikotta tv flere år siden![]()
Kuttet TV for 1.5 år siden. Overraskende enkelt. Ser på DVD og litt netttv via Macendecibelius skrev:Jeg tror ikke det blir noen "fatscreen" på meg heller...Når Trinitronen min dør, er jeg ferdig med TV 8)NEVATON skrev:Er glad jeg boikotta tv flere år siden![]()
Uten adsl?NEVATON skrev:"I programmet forteller mulla Krekar åpent om at han fortsatt lærer opp terrorister i Ansar al-Islam til opprørsvirksomhet i Irak, noe som også omtales som det mest nyhetsverdige i dokumentaren"
det er ganske sannsynlig han karen driver dette fra 2 roms og i 3. etasje på krysset mellom tøyengata og heimdalsgata..og uten adsl bredbånd
LMAO
Jeg har ennå ikke forstått hvorfor han ble fratatt passet sitt fordi man fryktet at han skulle rømme landet.bjornh skrev:At Mullah Krekar skulle vært utlevert for lenge siden har det vært bred konsensus om lenge i dette landet.
Jo det er hjemme hos han se først på ca 3.45 og så ca 26.40 da ser du at det er hjemme hos han.NEVATON skrev:det er ikke hjemme hos han!!!
Hvorfor skulle det norske maktapparat ønske å ha Krekar i Norge? Han har kostet den norske stat og det norske rettsapparatet enormt ressursforbruk og millioner av kroner!Smorte24 skrev:Jeg ler hvis Støre klarer å få til en avtale med Irak for å få sendt Krekar til Irak, dvs at han løy til det norske folk i nesten 4 år, sannheten er jo da at han hele tiden kunne få til en avtale men ikke ville.
Men det som er ille er at de ikke har prøvd i det hele tatt for å få han utlevert til Irak før programmet som var vist på tv2 i går mens de har sagt til det norske folk at de ikke kan få til en slik avtale. Da er det litt rart hvis de får til en slik avtale noen dager/uker etter dette programmet. Men det er jo ikke noe nytt at denne rød/grønne regjeringen har løyet til det norske folk.Honkey-Chateau skrev:Hvorfor skulle det norske maktapparat ønske å ha Krekar i Norge? Han har kostet den norske stat og det norske rettsapparatet enormt ressursforbruk og millioner av kroner!Smorte24 skrev:Jeg ler hvis Støre klarer å få til en avtale med Irak for å få sendt Krekar til Irak, dvs at han løy til det norske folk i nesten 4 år, sannheten er jo da at han hele tiden kunne få til en avtale men ikke ville.
Norge, som andre (sivilserte) land forholder seg lojalt til avtaler som er inngått på internasjonal basis. I Krekar-saken betaler vi forsåvidt for det, men alternativet er verre. Selvsagt har mer eller mindre mektige mennesker i Irak sagt seg villige til å inngå "avtaler" for å få Krekar utlevert, men Norge har ikke kunnet akseptere med den ustabile situasjon som har rådet i Irak. At menigmann ikke liker det får så være; vi må forholde oss til virkeligheten som den er, og ikke slik vi drømmer om at den skal være.
Honkey
Skal sammenfatte det du skriver her over: Pølsevev.Smorte24 skrev:Men det som er ille er at de ikke har prøvd i det hele tatt for å få han utlevert til Irak før programmet som var vist på tv2 i går mens de har sagt til det norske folk at de ikke kan få til en slik avtale. Da er det litt rart hvis de får til en slik avtale noen dager/uker etter dette programmet. Men det er jo ikke noe nytt at denne rød/grønne regjeringen har løyet til det norske folk.Honkey-Chateau skrev:Hvorfor skulle det norske maktapparat ønske å ha Krekar i Norge? Han har kostet den norske stat og det norske rettsapparatet enormt ressursforbruk og millioner av kroner!Smorte24 skrev:Jeg ler hvis Støre klarer å få til en avtale med Irak for å få sendt Krekar til Irak, dvs at han løy til det norske folk i nesten 4 år, sannheten er jo da at han hele tiden kunne få til en avtale men ikke ville.
Norge, som andre (sivilserte) land forholder seg lojalt til avtaler som er inngått på internasjonal basis. I Krekar-saken betaler vi forsåvidt for det, men alternativet er verre. Selvsagt har mer eller mindre mektige mennesker i Irak sagt seg villige til å inngå "avtaler" for å få Krekar utlevert, men Norge har ikke kunnet akseptere med den ustabile situasjon som har rådet i Irak. At menigmann ikke liker det får så være; vi må forholde oss til virkeligheten som den er, og ikke slik vi drømmer om at den skal være.
Honkey
Og hvordan kan Støre si at dette dokumentet ikke er godkjent, hvis han har myndihet til å si at det ikke er bra nok har han vel myndighet til og sende Krekar ut av landet også.
Der og da var det Støre som beslutningen og ikke avtalen vi Norge har skrevet under.
Hvorfor Norge vil ha Krekar her vet jeg ikke, men de vil ha han og mange med samme mening ser det ut som.
Men det som skremmer meg mest er holdningen til folk at det er greit å ha terrorister i landet som ønsker oss død, vi må vekk fra denne avtalen så fort som mulig, denne bryter faktisk grunnloven.
Politiker skal ha Norge og norges befolkning som det viktigste i hele politikken, denne avtalen er stikk i strid med den norske grunnloven.
Helt enig med deg i at potensielle terrorister ikke bør gå fritt omkring.Honkey-Chateau skrev:det er ikke greit å ha potensielle terrorister gående fritt omkring, men å trekke grunnloven inn i dette blir så søkt at det ligner ikke grisen. Honkey
På hvilket grunnlag påstår du dette? Det er umulig å vite hva UDI-byråkraten egentlig sa, i programmet kryssklippet de løsrevne enkeltsetninger med indignert hoderysting fra actionheltene så det var umulig å få noe annet ut av det enn det ønskede budskap om at "regjeringen er teit".Smorte24 skrev:Men det som er ille er at de ikke har prøvd i det hele tatt for å få han utlevert til Irak før programmet som var vist på tv2 i går mens de har sagt til det norske folk at de ikke kan få tilen slik avtale.
De er politikere, å lyve er jobben deres.Men det er jo ikke noe nytt at denne rød/grønne regjeringen har løyet til det norske folk.
Har aldri hørt om en avtale som tar beslutninger på egen hånd. Det er han som tar beslutninger i henhold til den europeiske menneskerettighetskonvensjonen ja. De direkte konsekvensene av å ignorere den i enkelttilfeller som dette er nok ikke så alvorlige, men det sender kraftige signaler og underminerer hele menneskerettighetskonvensjonen som sådan. Hvis de prektige "best i klassen"-gutta kan se bort fra den, så vil nok endel andre land i Øst-Europa og sånt vite å utnytte seg av dette.Der og da var det Støre som beslutningen og ikke avtalen vi Norge har skrevet under.
"Ser det ut som"...føleri hører ikke hjemme i en slik diskusjon, det er (bl.a.) der dokumentaren feilet så kapitalt. Krekar har det i kjeften og PST vurderer terrortrusselen mot Norge som "lav". Det er ikke noe grunnlag for å påstå at mange skjulte trusselelementer befinner seg i landet.Hvorfor Norge vil ha Krekar her vet jeg ikke, men de vil ha han og mange med samme mening ser det ut som.
Han er ikke dømt for noe terroristvirksomhet. Hvis det var bevis nok kunne man dømt ham som terrorist i Norge eller for den del i Haag, imidlertid er det svært usannsynlig at det finnes nok beviser til å dømme ham for terrorisme. At jalladomstoler i Irak ikke trenger mer enn et avisoppslag eller en episode av "The Wanted" for å dømme folk kan godt være, men nettopp det er grunnen til at han ikke sendes tilbake. All den tid han ikke er dømt for terrorisme er han pr.def. ikke en terrorist. At han preker væpnet jihad og har radikale holdninger vet alle, men det faller innenfor ytringsfriheten.Men det som skremmer meg mest er holdningen til folk at det er greit å ha terrorister i landet som ønsker oss død...
Den Europeiske Menneskerettighetskonvensjonen? Hvordan bryter den grunnloven?...vi må vekk fra denne avtalen så fort som mulig, denne bryter faktisk grunnloven.
Og lik det eller ei, men all den tid han befinner seg i her er Najmuddin Faraj Ahmad én av norges befolkning.Politiker skal ha Norge og norges befolkning som det viktigste i hele politikken...
At konvensjonen gjør Norge (eller andre) til et "fristed" er positivt feil. Igjen; hvis det var nok beviser til at han kunne dømmes for terrorisme i Norge, Haag eller en annen rettssal som overholder standarden lagt til grunn for menneskerettighetserklæringen, så kunne han blitt tiltalt og dømt her.Smorte24 skrev:Ja jeg mener de bryter grunnloven, kan ikke huske å ha sett noen plakater eller at det har stått i noens parti politiske program at Norge skal bli et fristed for terrorister og for de som støtter de.
Fair. Og jeg får lov til å påpeke faktiske feil som er med på å danne basis for din mening. Ofte oppleves det som om folk sier: - Jeg har min mening, vennligst ikke forvirr meg med fakta!Smorte24 skrev:Du får ha din mening og jeg får ha min.
Krig ER for jævelig, og det gjør jævelige ting med folk, samt at det gjør folk til jævler.Vi har sett gang på gang at han holder taler for denne terror organisasjonen, på youtube linken jeg hadde med på min første post ser du han går blant døde kropper og smiler, i frekvensen før får su se at de skyter mot byen med tunge skyts.
Meningsløst babbel.Da venter jeg på Osama Bin Laden og vennene hans så kan Krekar og de ta en kopp kaffe sammen og snakke om gode gamle tider.
Du mener menneskerettskonvensjonen og andre internasjonale avtaler om utlevering bryter med Grunnloven i Norge? Hvilke juridiske kunnskaper baserer du den relativt uortodokse meningen på? Det er som nevnt ingen som ønsker terror velkommen, mens (nesten) alle partiene er klare på at ytringsfriheten bør vi hegne om, uansett hvor jævelig yringen måtte være.Ja jeg mener de bryter grunnloven, kan ikke huske å ha sett noen plakater eller at det har stått i noens parti politiske program at Norge skal bli et fristed for terrorister og for de som støtter de. Kan heller ikke se at den avtalen gjør noe gått for det norske folk, du ser jo hvor mye avtalen hjelper de 2 nede i Kongo(er de skyldig fortjener de å råtne der nede)
Er det et problem at det finnes opptil flere land med et velutviklet rettssystem, der barbariet er avskaffet?? At DU (og mange med deg) grunnet angst og personlige oppfatninger føler at "pakket" bør drepes er faktisk en faen så god grunn til å ha et rettssystem som vårt.Problemet er at de landene som har signert avtalen har ikke dødstraff eller tortur, det eneste den avtalen gjør er å hindre oss og sende mordere, terrorister og annet pakk ut av de siviliserte landene men hjelper ikke norske borgere i de landene som faktisk har dødstraff og tortur.
Det er av og til en pris å betale fo rå bo i et demokrati. Vi må være villige til å se på kostnadene ved alle mulige scenarioer. Kostnadene ved å innføre barbariet er betydelig større enn å jobbe videre for en stedig forbedring av rettsstatsprinsippene.Kall det gjerne pølsevev, men i Norge er vi som dumsnille at når vi først reagerer så er det for sent og så sier vi "men, det var ikke slikt det skulle bli"
Det kan raskt bli et "lite" problem. :-\BBking skrev:Helt enig med deg i at potensielle terrorister ikke bør gå fritt omkring.
Krekar bør naturligvis fengsles umiddelbart.
Ja jøss. I det øyeblikk du finner at det å leve i et velutviklet demokrati er et problem, så kan jeg av min uendelige godhet foreslå et par steder du kan emigrere til i stedet!Smorte24 skrev:Vi blir ikke enig uansett, så jeg legger med min siste link.
http://www.aftenposten.no/reise/article3182585.ece.
Så får vi som bor i Oslo bare lide for demokratiet og SV/Ap
Du er vel ikke så ubarmhjertig at du vil foreslå å sende ham ut sammen med Hagen?? ;DHonkey-Chateau skrev:Ja jøss. I det øyeblikk du finner at det å leve i et velutviklet demokrati er et problem, så kan jeg av min uendelige godhet foreslå et par steder du kan emigrere til i stedet!
Honkey
Kunne jeg bodd sammen med Hagen så hadde det vært greit for meg 8)Spiralis skrev:Du er vel ikke så ubarmhjertig at du vil foreslå å sende ham ut sammen med Hagen?? ;DHonkey-Chateau skrev:Ja jøss. I det øyeblikk du finner at det å leve i et velutviklet demokrati er et problem, så kan jeg av min uendelige godhet foreslå et par steder du kan emigrere til i stedet!
Honkey
Smorte24 skrev:Kunne jeg bodd sammen med Hagen så hadde det vært greit for meg 8)Spiralis skrev:Du er vel ikke så ubarmhjertig at du vil foreslå å sende ham ut sammen med Hagen?? ;DHonkey-Chateau skrev:Ja jøss. I det øyeblikk du finner at det å leve i et velutviklet demokrati er et problem, så kan jeg av min uendelige godhet foreslå et par steder du kan emigrere til i stedet!
Honkey
men nå flytter bare barna og 90% av formuen :'(
Han har ikke arbeidstillatelse og får ikke trygd engang. Kona hans er såvidt jeg vet vaskehjelp og ungene går på skole. Noe sier meg at han ikke har voldsomt med grunker å hive rundt seg.HåkonN skrev:Han sier også rett ut at om noen kommer til han og vil utføre jihad, så skal han hjelpe til på beste mulige måte - også med penger.
Det har jeg aldri hørt ham si, derimot har jeg hørt ham si det motsatte. Kan du dokumentere denne påstanden?Han sier også at han ikke ser noen forskjell på soldater og kvinner/barn (sivile).
"Den rette instansen" var iallefall ikke han feite bajasen på "The Wanted". Etternavn: Krekar, fornavn: Mulla. Det lover godt for troverdigheten til en offisiell garanti.Synd de rette instanser ikke kommer med en skikkelig garanti på at han får en rettferdig rettegang, og lovnader om at en evn. dom ikke vil innebære dødstraff.
Hvis man hadde tilstrekkelig bevis for de forbrytelser han anklages for, så kunne han blitt dømt i Norge, eller Tyskland, eller Haag. Imidlertid er det ingen som tar ut tiltale, fordi Meling ville knust dem i retten og mullaen hadde endt opp med en fin rund sum fra staten som erstatning for tort og svie.Hadde han gjort alle disse forbrytelsene i Norge, hadde han vært i forvaring for lengst.
Presumptivt finnes det nok beviser til å kunne dømme Bin Laden i Haag eller andre rettssaler av moderne standard. Hvis ikke så er jo hele Afganistan-eventyret ganske shady.Hvordan ville det vært om selveste Osama Bin Laden ut av intet hadde dukket opp med en asylsøknad på Gardemoen? Ville han blitt utvist til en international domstol, da med lovnader om at han ikke hadde fått dødstraff? Ville en slik sak ha vært noe enklere enn Krekar?
Tror du terror-organisasjoner får sin finansiering gjennom norsk trygd?Slubbert skrev:Han har ikke arbeidstillatelse og får ikke trygd engang. Kona hans er såvidt jeg vet vaskehjelp og ungene går på skole. Noe sier meg at han ikke har voldsomt med grunker å hive rundt seg.
Ikke med noe direkte link, men sa han ikke i dokumentaren (eller kanskje mer riktig; reality-showet) som respons på spørsmål rundt drapet på denne australske journalisten at han ikke så noe forskjell på soldater og sivile?Slubbert skrev:Det har jeg aldri hørt ham si, derimot har jeg hørt ham si det motsatte. Kan du dokumentere denne påstanden?
Nei, og det var nettopp derfor jeg skrev "den rette instansen" i steden for å henvise til dokumentet og uttalelsene i "The Wanted".Slubbert skrev:"Den rette instansen" var iallefall ikke han feite bajasen på "The Wanted".
Om jeg dreper 10 mennesker i Norge og flykter til Mexico. Vil jeg da bli dømt for drapet for 10 mennesker der borte, eller vil det være mer naturlig at jeg ble forsøkt utlevert til landet der jeg hadde utført forbrytelsen? Jeg kan nada om slikt, og spør av nysjerrighet bare så det er sagt.Slubbert skrev:Hvis man hadde tilstrekkelig bevis for de forbrytelser han anklages for, så kunne han blitt dømt i Norge, eller Tyskland, eller Haag. Imidlertid er det ingen som tar ut tiltale, fordi Meling ville knust dem i retten og mullaen hadde endt opp med en fin rund sum fra staten som erstatning for tort og svie.
Nettopp. Og Krekar legger jo ikke akkurat skjul på hva han har gjort (og fortsatt gjør). Samtidig mener flere å ha bevis på at han har begått handlinger som stiller han i samme klasse som Bin Laden. Hadde han drevet rekrutering og trening av selvmordsbombere åpent på Grønland torg tipper jeg han hadde blitt buret inne relativt fort. Problemet er vel snarere at han ikke har gjort det i Norge. Eller er jeg ute å kjører nå?Slubbert skrev:Presumptivt finnes det nok beviser til å kunne dømme Bin Laden i Haag eller andre rettssaler av moderne standard. Hvis ikke så er jo hele Afganistan-eventyret ganske shady.
I programmet gikk det noe sånt som, "støtter du drap på sivile?" - klipping - "det er ingen forskjell på amerikanske sivile og norske sivile". Det er et uhyre tynt belegg for å påstå at han støtter angrep på sivile, det ble det ikke sagt noe om og kun produsentene vet hva han sa før eller etter det. Han har tidligere sagt at han ikke støtter angrep på sivile, men at han anser utenlandske kontraktører og journalister som er "embedded" i Irak som invadører, om dette kan sies å medføre riktighet er et ganske komplisert juridisk spørsmål.HåkonN skrev:Ikke med noe direkte link, men sa han ikke i dokumentaren (eller kanskje mer riktig; reality-showet) som respons på spørsmål rundt drapet på denne australske journalisten at han ikke så noe forskjell på soldater og sivile?
Er det noen forskjell på en selvmordsbomber og en rakett? Begge kan rettes mot militære eller sivile mål, alt etter hva hensikten med operasjonen er.En mann som innrømmer å drive opplæring av selvmordsbombere har vel neppe mye sympati for vantro amerikanske sivile?
Det er vel bra, selv om jeg legger lista for ytringsfrihet rimelig høyt.Registerer forøvrig at politiet nå etterforsker mullaen for hans uttalelser i denne dokumentaren.
Såvidt meg bekjent kan man tiltales i Norge for krigsforbrytelser utført i andre land. Jeg vet helt sikkert at man kan det bl.a. i Tyskland og Spania, også om man ikke er borger i respektive land, for ikke å snakke om domstolen i Haag, så hvis de hadde tilstrekkelig bevis kunne hvilken som helst av disse instansene ført en sak mot ham.Problemet er vel snarere at han ikke har gjort det i Norge. Eller er jeg ute å kjører nå?