Termer og ord blir erstattet av SEO blabbel

T

Tittentei

Gjest
Hei,
I forumet har jeg sett at en av pluginsene dere benytter her på HFS erstatter noen bokstavkombinasjoner med HTML-taggen <acronym>...</acronym>. Se f.eks. på ordet prøve; her tolkes bokstavene pr som et akronym for "Google Page Ranking" og gis en tooltip med dette. Uten å gå inn på det, så vil jeg anbefale at nevnte funksjon settes ut av spill, da semantikken blir gal i dette henseendet, og søkemotorene kan komme til å tolke at vi diskuterer diverse SEO-strategier, ikke hifi.

Altså mindre relevant trafikk fra SERP og ditto dårligere community.

God sommer

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Jeg har endret på dette slik at ikke "PR" ikke lenger tolkes som et akronym for Google page ranking.

Jeg har lagt in HFS og Hifisentralen, og det kan være en god idé å tagge enkelte typer ord som er relevant for vår interesse.

• Liker
Reaksjoner: HCS
T

Tittentei

Gjest
Så absolutt, alle termer og akronymer som benyttes i hifiverdenen, men som ikke er selvforklarende for nybegynnere bør legges til. DAC, DAK, XLR, RCA, S/PEDIF, COAX, USB er noen eksempler. Noen som er godt kjent med termer bør komme med forslag om alle forkortelser som bør legges inn.

Man bør dog passe på at ordene ikke opptrer i andre ord, f.eks. så ble pr tolket selv om det var i et ord, som f.eks. prøve.

HFS, Jehfsda, JeHFSda

Edit: Dette så også ut til å være i orden - godt jobbet! :)

Topp Bunn