Diverse Telenor og bredbånd

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.412
Sted
Holmestrand
Bor litt litt utafor folkeskikken (150 m fra E-18 i Vestfold), og kan derfor ikke vente all verden av ytelser når det gjelder internet og slikt.
Så jeg har vel egentlig gitt opp å få noe mer enn 4-5 Mb/s ned, og 4-500 kb/s opp. Selv om det er litt stusselig for en IT-dude som jobber mye hjemmefra.

Før helga så en annonse hvor Telenor fortalte at nå kan mange få bedre ytelse. Jeg ringer 05000 og får beskjed om at joda, jeg kan nok få litt mer, sannsynligvis 6, kanskje 8. Jeg spør om "modemet" holder, og det skal det angivelig gjøre. Mitt modem klarer seg til 8 Mb/s så det holder hos deg, forklarte mannen i røret. Jeg ber like vel om nytt modem, noe jeg får uten diskusjon. Kobla opp tidligere i dag, og nå kjører jeg 10-11 Mb/s og 1- 1,1 Mb/s opp.

Fantastisk!
:)

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.882
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
jaja,.... hos meg er røyksignaler fremdeles det raskeste kommunikasjonsmiddelet... :(

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.882
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Aukra...

Det ironiske er at det ligger en dobbelt redundant fiberlinje over til øya pga. Ormen Lange gassanlegget.

Prøvte med en 4G abonnement, men jeg fikk ikke engang 3G....

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
6.199
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Det raskeste vi fikk via kabel her var 0,8 - slettes ikke verst:)

Har satelittbredbånd nå, fungerer jo greit - men mangel på fribruk gjør det litt tafatt - samt stor latency gjør det ubrukelig til f.eks hjemmekontor.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2012
Antall liker
280
Torget vurderinger
0
Aukra...

Det ironiske er at det ligger en dobbelt redundant fiberlinje over til øya pga. Ormen Lange gassanlegget.

Prøvte med en 4G abonnement, men jeg fikk ikke engang 3G....
Nå bygger både Telenor og NetCom ut 4g nettet sitt i en ekspress fart, NetCom skal ha 98% 4g dekning i landet i løpet av 2015.

Kanskje det er håp :)

S

Syncrolux

Gjest
LTE (4G) er en god løsning i grisgrendte strøk så sant man har dekning. Veldig lav latency og bra med throughput så sant man får nok signal (eksterne antenner hjelper). Største ulempe er den idiotiske quotaen man får. Det holder til en kveld med Netflix, og dett var dett.

Jeg klarer å få 15 Mbps ned og 5 Mbps opp selv om jeg i følge Telenor IKKE skulle hatt 4G dekning. Bor 11 km unna nærmeste radiomast.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har lagt inn fiber fra Telenor, godt fornøyd med det. I vinter så jeg at det var endrede muligheter for hastigheter og abonnement. Så jeg bestilte en oppgradering. hadde 60/60 før men gikk nå for 500/500. Har dog aldri helt fått slike hastigheter, selv med kablet lokalnettverk. Slo meg egentlig til ro med at det sikkert var mitt utstyr som ikke helt klarte å utnytte kapasiteten, og har vurdert å nedgradere til et rimeligere abonnement, men har ikke somlet meg til det ennå.

Men i går ringte det en kar fra Telenor til meg. Han fortalte at de hadde sett at jeg hadde dette abonnementet men at den lokale sentralen ikke klarte å levere slike hastigheter, så jeg skulle kun betale for en 100/100 pakke, men samtidig få tilgjengelig kapasitet (som er mer rundt 200), og at jeg også skulle få tilbakebetalt ekstrakostnadene fra januar. Det er tross alt 400kr i måneden spart.

Alt dette uten at jeg har klaget på hastigheter eller tatt kontakt med Telenor.

Så dette var en positiv opplevelse med Telenor og god kundeservice!

Topp Bunn