Telefunken s500 platespiller

flor

Rørentusiast
Ble medlem
07.06.2005
Antall liker
26
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
3
Fant en Telefunken S500 platespiller.Går som en klokke.Noen som vet noe om eller har hørt denne.Den har en Ortofon AS212 arm som visstnok skal være meget bra(blir sammenlignet med SME IV).

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.355
Torget vurderinger
10
Jeg hadde en Telefunken S600 rundt 1978. Den var vel egentlig ikke mye forskjellig fra S500, men noe dyrere. Hadde påmontert en Shure V15III pickup som jeg var svært begeistret for. Dette var på mange måter en helt ok spiller, men måtte likevel vike plassen for Thorens TD126III, som med Audiocraft AC300 MkII Arm nok var en tanke bedre lydmessig. Telefunken holdt nok ikke samme nivå mekanisk heller, men som sagt en grei spiller.

flor

Rørentusiast
Ble medlem
07.06.2005
Antall liker
26
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
3
Den ser meget elegant ut.Bruker en Lenco L75.Har montert en Scorpio arm med Benz L2 pickup til denne,men får ikke full uttelling lydmessig,synes jeg.Bruker egentlig en Systemdeck IIX,men motoren er kaputt!Har lest litt på nettet,i tillegg til Mr.JanR,s linker og Ortofon AS212 blir sammenlignet med SME IV.Trodde SME var top of the line.Det vil bli vanskelig å montere Benz pick i Ortof,men driverket går lydløst og stødig så det er fristende å gjøre et forsøk!Fant Ortofon armen på eBay til 230$ og hele sulamitten tilsalgs for 1300EUR.

Topp Bunn