Telefunken e88cc "hanskene er kastet"

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Var vanskelig å finne gitt!!!!
Leverandør: Tube Depot
Mempis

Så no e det bare og spille ;D
Noen andre som har fått tak i disse ::)

Vedlegg

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Har ikke prøvd de, men vet at de kommer meget høyt anbefalt :)
Grattis med flotte rør, hva brukte du tidligere?
Forskjell i lyd?
Alltid interessant med betraktninger rundt rør :)

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Brukte Tesla (1975)MIL-SPES,korslagde sverd...
Skulle være i nærheten av Telefunken til en 1/10 av prisen...
vel,vel...prøv sjøl ;)
Men bevares dem e bra dem. Fikk og et sett russiske 6922rør som testes senere,
de er av ny produksjon og meget billige.(electro-harmonix)
Ellers satt det i cv5358 når jeg kjøpte pre,n...vet ikke mere om den saken. Var bare det som sto på røra ???
Så e det prøvd div rør i cd(lector) og ikke så mange i mc275.
En du? Noen stalltips ;)

Vedlegg

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Har ikke prøvd så mange 6922 eller ekvivalente, har prøvd jan Phillips, Electro harmonix, Mullard og Matsushita i min AN dac, av disse er Mullard og matsushita å foretrekke i mitt anlegg og min dac. Lite som skiller disse to og blir mest en smaksak hva man foretrekker. Nå bruker jeg Matsushita og er egentlig fornøyd med disse for øyeblikket.

Har rør i dac, pre-amp og en power-amp, fort gjort å havne på rør bytte kjøret :)
Skal jo helst matche i hele kjeden også, bytter man en plass er det muligens ikke lenger ideell match for neste osv. desverre mange variabler i denne hobbyen, men det er jo litt av moroa/hobbyen :D

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Legendary – how else do you describe Telefunken. We have found a nice stash of NOS Telefunken E88CC / 6922 in the original boxes. These tubes are some of the best sounding 6922 variants out there. Print on the glass is variable, but the tubes are perfect. And yes....these have the diamond in the base.

Vedlegg

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Tesla og Telefunken er ganske like lydmessig. Begge drar mer mot det analytiske. Derfor en matching-sak. Cca er mørkere uten å miste oppløsningen. Mer gylne klangfarger og mer magi. Men alle tre er veldig gode rør og bør være i samlingen. Tesla er mest for pengene. Siemens E88CC hører vel med her også.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
308
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
james skrev:
Tesla og Telefunken er ganske like lydmessig. Begge drar mer mot det analytiske. Derfor en matching-sak. Cca er mørkere uten å miste oppløsningen. Mer gylne klangfarger og mer magi. Men alle tre er veldig gode rør og bør være i samlingen. Tesla er mest for pengene. Siemens E88CC hører vel med her også.
Det var nyttig å vite.
Hvordan oppfatter du forskjellen på Siemens E88cc mot cca?
Hvordan oppfatter du Mullard mot cca?

Yasman

vosten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2003
Antall liker
44
yasman skrev:
james skrev:
Det var nyttig å vite.
Hvordan oppfatter du forskjellen på Siemens E88cc mot cca?
Hvordan oppfatter du Mullard mot cca?

Yasman
Slenger meg på dette spørsmålet. Jeg bruker Tesla pr i dag og har 2 Mullard E88CC som jeg ikke har testet enda, så kan jo svare her når jeg har prøvd selv. Blir en stund til pga mye reising neste 2 uker. Har også Phillips og Siemens som ikke er testet. Har faktisk prioritert å spille musikk foran rørtesting siden Tesla som står i nå spiller svært bra. :)

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Har ikke testet Siemens E88CC mot CCa siden CCa er ganske nye i samlingen. De er dyre og skjeldne. Men jeg har Siemens E83CC. De er utrulig gode rør. Oppløste og gjennomsiktige uten å være sibilante. Mullard har jeg brukt mye av. For mye utstyr så er de en god match fordi de er mer tilgivende og mer mellomtonefokusert. Men det er en klasseforskjell opp til CCa som har alt. Men prøv Tesla E88CC. Minst en plass i systemet. Men hele veien kan det bli for analytisk. Ellers så bruker jeg Telefunken ECC802S. De også er gode. Det sies at Tesla E82CC er produsert med samme teknikk. Skal låte ganske likt. Dette ble litt kort og rotete kanskje :).

eposhansen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
3
Takk for svar,de viser at jeg ikke er på villspor. Dette er viktig siden jeg har 19rør i drift gjennom signalveien til en hver tid. Om jeg slår av cd.spilleren kommer jeg ned i 17! 8)

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Jeg har vært gjennom E88cc fra mange produsenter og jeg må si jeg fikk mest forkjærlighet for Philips, Holland. Litt mer romantisk enn TFK.

N

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
308
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
james skrev:
Har ikke testet Siemens E88CC mot CCa siden CCa er ganske nye i samlingen. De er dyre og skjeldne. Men jeg har Siemens E83CC. De er utrulig gode rør. Oppløste og gjennomsiktige uten å være sibilante. Mullard har jeg brukt mye av. For mye utstyr så er de en god match fordi de er mer tilgivende og mer mellomtonefokusert. Men det er en klasseforskjell opp til CCa som har alt. Men prøv Tesla E88CC. Minst en plass i systemet. Men hele veien kan det bli for analytisk. Ellers så bruker jeg Telefunken ECC802S. De også er gode. Det sies at Tesla E82CC er produsert med samme teknikk. Skal låte ganske likt. Dette ble litt kort og rotete kanskje :).
Har noen Mullard inne ikjeden nå, og det er mitt inntrykk også at de er mellomtonefokusert - flott - men ta litt vekk av detaljer oppover og nedover. cca er utvilsomt meget bra ja!

V

vikeby

Gjest
Nightpuma skrev:
Jeg har vært gjennom E88cc fra mange produsenter og jeg må si jeg fikk mest forkjærlighet for Philips, Holland. Litt mer romantisk enn TFK.

N
Word

Mvh
Tore

Topp Bunn