Tele2 og bredbånd

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.282
Torget vurderinger
1
Tele2 er kanskje en av de rimeligste på mobilabonnement, men jeg er slett ikke videre imponert over hvor bra bredbåndet deres fungerer her oppe. Til vanlig har vi oppgradert linja til 6Mb som gir 5,7Mb til vanlig. Men for fjerde gang etter at vi fikk oppgradert linja i januar, ligger vi på 3,5-3,8Mb. Det nytter å klage (og det vises på telefonregninga) men nå er jeg bare kolossalt lei av dette og vurderer Telenor, selv om det blir 50,- kr. dyrere. Er det flere her som plages med bredbåndet?

Mvh. Bjørn

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Anbefaler at du bruker følgende verktøy for å sjekke omstendighetene der du bor:

Kapaks

Bruk brukernavn og passord fra første siden.

Søk opp ditt fasttelefonnummer/adresse her. Du vil da få vite den høyeste produktklassen tilgjenglig på din adresse basert på kobberkvalitet, teknologi på din lokale sentral, og avstand fra sentral. Står det maks 6 Mbit så er det dette som er maksimalt mulig gjennom ADSL teknologien. Det kan være forskjellige faktorer som støy på linjen, antall brukere på din sentral, og kvaliteten på kobberet som medfører til redusert hastighet i forhold til det du betale for. Bare vær obs på at selv om Kapaks sier en ting, så kan nevnte faktorer påvirke produktet. Teori er dessverre ikke alltid praksis, spesielt ikke i bredbånd bransjen ;) Og går du over til Telenor eller en annen leverandør, er det heller ikke garantert at de vil kunne gi deg noen høyere hastighet, da de bruker det samme kobberet/linjen/sentralen. Håper dette gir deg noen tips i riktig retning.

G

Gjestemedlem

Gjest
Har ikke brukt Tele2, men har vært borti ganske mye rart av nettleverandører. I dag ville jeg ikke vurdert noe annet enn Telenor. De er store, seriøse, de leverer og de har god kundeservice. Du finner kanskje et jallaselskap som er noen kroner billigere, men du ber om bråk den dagen det skjer noe, du skal endre noe, flytte noe, fikse noe, klage på noe etc. og kunderservice er som regel outsourcet til et timesharefirma på kanariøyene.

Telenor så lenge de kan levere produktet man ønsker. Pris er av mye mindre betydning.

Mine valg i dag ville vært: Telenor for DSL, Canal Digital for kabel. Litt mer usikker når det gjelder fiber.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Jeg er veldig fornøyd med Get - har stort sett den hastigheten jeg betaler for - andre jeg kjenner som benytter andre leverandører på Get sin kabel, har aldrig den farta de betaler for. Det er jo ett problem att leverandørene oppererer med maks fart, og ikke minimums fart.

U

Utgatt11378

Gjest
Hei!

Hadde Telenor inntil jeg byttet til Tele2!

Telenor er en "mafiabedrift" hvis priser ikke kan rettferdigjøre deres tilbud!

Tele2 klarte alldrig å levere hastigheten jeg betalte for,og alt var selvfølgelig min feil!

Men "NGT" som jeg har brukt i snart 2 år, leverer både hastighet ,god kundeservice og en stabil linje hvor der svært sjeldent forekommer forviklinger!

Anbefales på det sterkeste!

Vh
S

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Jeg har også NGT og kan gå god for deres linjer, men dette varierer sterkt på grafisk lokasjon. Jeg bor nærme sentralen og kobbernettet her er forsåvidt nytt. NGT er ikke like bra alle steder da forholdene varierer basert på det jeg nevnte tidligere. De få gangene jeg har ringt til kundeservice har jeg fått grei hjelp, men ikke noe supert akkurat. Helt standard hva man forventer. Men det har jeg aldri fått noen sted (bortsett fra hos dyrlegen vår) :p

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.282
Torget vurderinger
1
Det merkelige er at jeg bor rett oppfor sentrum av Tromsø, og likevel har vi dette tullet. Nei, Tele2 er litt litt Cheape...!

Topp Bunn