Teit spørsmål

K

kathrine

Gjest
Nei nei og nei nå sverter jeg meg selv for hele Hi-Fi gjengen ;D

Hvis det står 190,000 yen.......er det da hundre og nitti tusen eller bare 190?

Vh
S

Håper denne kan slettes etter mottatt svar ::)

T

timc

Gjest
det er 190kiloyen. Når det gjelder høyttalere blir de også ofte oppgitt i pris/stk.

-Tim

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Amerikanere og japanere - og sikkert en del flere - er noen raringer m.h.t. tusenskilletegn og komma - de gjør det akkurat motsatt av oss.

10,000.00 betyr det samme i USA som 10.000,00 hos oss. Point five - altså punktum fem - betyr (null) komma fem. Hvorfor det er blitt slik, går over min ringe forstand.

I Japan har man forøvrig bare Yen - ikke øre, cent o.l. i tillegg til selve myntenheten.

Derfor - beklager, men 190,000 Yen er altså 190.000 Yen - håper lommeboken tåler skuffelsen.

K

kathrine

Gjest
Ulf-B skrev:
Amerikanere og japanere - og sikkert en del flere - er noen raringer m.h.t. tusenskilletegn og komma - de gjør det akkurat motsatt av oss.

10,000.00 betyr det samme i USA som 10.000,00 hos oss. Point five - altså punktum fem - betyr (null) komma fem. Hvorfor det er blitt slik, går over min ringe forstand.

I Japan har man forøvrig bare Yen - ikke øre, cent o.l. i tillegg til selve myntenheten.

Derfor - beklager, men 190,000 Yen er altså 190.000 Yen - håper lommeboken tåler skuffelsen.
Ingen skuffelse... ;D
Det ville bare vært så unaturlig latterlig lav pris hvis det bare var 190!
Vh
S

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hehe - gjett om de amerikanske leverandørene som leverer til det firmaet jeg jobber i, ville ha blitt ganske lange i masken hvis vi hadde begynt å betale etter norske "regler".

Topp Bunn