Tegning på sandkasse

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Har tenkt å prøve å lage en sandkasse til cdspilleren min da den begynner å "hoppe" når jeg virkelig skrur opp volumet. Ikke det at det er noen daglig øvelse, men det er jo gøy at det er mulig uten at denne hoppingen begynner.

Finnes det noen tegninger på en slik? Mener å huske å ha lest om dette her før men finner det ikke nå.

Hvor mye sand må kassa romme? Hva er en bra metode for å tette rundt kanten?

Er kattesand tørr nok eller er det noen annen sand som er bedre?

Alle innspill mottas med takk.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.652
Torget vurderinger
3
lag den så stor du trenger og tett alle skjøter med silikonfug ( innenfra må vite ;)) og bruk sandblåsesand.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hmm ja, i og for seg greit å bruke silikon innvendig men toppplata skal ligge løs på sanda og må følgelig ha en tetning ut mot selve kassa. Har vurdert skummgummi eller gummilist men er ikke sikker på hvordan det blir å se på. Hvor tykkt lag med sand bør det være?

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Har tenkt å prøve å lage en sandkasse til cdspilleren min da den begynner å "hoppe" når jeg virkelig skrur opp volumet. Ikke det at det er noen daglig øvelse, men det er jo gøy at det er mulig uten at denne hoppingen begynner.

Finnes det noen tegninger på en slik? Mener å huske å ha lest om dette her før men finner det ikke nå.

Hvor mye sand må kassa romme? Hva er en bra metode for å tette rundt kanten?

Er kattesand tørr nok eller er det noen annen sand som er bedre?

Alle innspill mottas med takk.
Prøv å få tak i et passe stykke isolasjons-rockwhool og et passende putetrekk. Sy igjen putetrekket og sett CD-spilleren oppå der.

Vidar

jbc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
0
Kjøp en svamp på biltema eller lignende. Klipp den i fire. En del til hvert hjørne. Jeg brukte biter av en gummimatte klippet til samme størrelse på begge sider av svampbitene. Kunne ta en hammer og slå av all kraft i benken ved siden av cdspilleren uten antydning til hakking. Testet i praksis :)

Billig og enkelt. Mye enklere enn å lage en stor kasse.

Jørgen

Topp Bunn