Technics SL- D3 - Endringer?

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Det kom ramlende en litt morsom sak inn døra. En kollega spurte om jeg ville overta en Technics SL-D3 etter opprydding på loftet. Kunne ikke motstå fristelsen og det viser seg å være et nesten ubrukt eksemplar som ser kosmetisk svært OK ut.
Jeg kunne tenke meg å gjøre en del endringer for om mulig få en OK helautomatisk spiller som jeg kan benytte i et "hytteanlegg".

Dvs. endre platematte til en litt tynnere lærmatte for å benytte en Grado Statement1 som jeg har liggende. Den ser ut til å være en tanke høyere enn de pickupene som spilleren er optimalisert for. Jeg tenker i utgangspunktet a redusere tykkelsen i platematten ned til en 2mm. (En Grado kan gi brum dersom resonanser forplanter seg i DD systemer, men siden jeg har en ubrukt liggende etter at den er tatt ut av en Thales Simplicity II, så tenker jeg det er verdt et forsøk).

Jeg har også tenkt å dempe resonanser i selve platetallerkenen fra innsiden og internt i plast kabinettet (selvklebende dempematte, bitumen) for finne ut om det har signifikant effekt.

Phonokabler og intern kabling i armen skal få være intakte i første omgang.

Noen som har tanker om andre enkle mods. som kan inkluderes når jeg først er i gang

JAKr

Topp Bunn