tceteams hjemmekino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Hjemmekino er morsomt! :)

T

tceteam

Gjest
    :mad:
    bjornh skrev:
    Hjemmekino er morsomt! :)
    ja jeg elsker rett og slett hifi,musikk for mine ører, men det er ein dyr hobby da, men verdt hver ei krone jeg bruker på det :)

T

tceteam

Gjest
    Milenko skrev:
    Ser ut som du er Klipsched :D
    jeg er nok det , yamaha og klipsch beste kombi ever , nå har jeg fått lyden jeg , har endelig ventet på , så nå er jeg på utkikk etter ein liten effektforsterker :) artig hobby dette he he :)

T

tceteam

Gjest
    jeg skulle nå ut for og kjøpe noen kabler , til systemet mitt i dag men jeg , kom hjem med ny htc incrediable s mobil istedet he he men men lol ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Fornøyd med Yamaha RX-V767? -vi har hatt en RX-V1300 som enda surrer og går, og har hatt en RX-V3800 som har gått nesten daglig i to år nå. Ingen problemer så langt.

T

tceteam

Gjest
    bjornh skrev:
    Fornøyd med Yamaha RX-V767? -vi har hatt en RX-V1300 som enda surrer og går, og har hatt en RX-V3800 som har gått nesten daglig i to år nå. Ingen problemer så langt.
    ja kjempe fornøyd , yamaha er utrolige recivere rett og slett , sikkert derfor di vinner alle testene nesten og lol.reciveren er utrolig på alle måter , trudde jeg måtte ha effektforsterker på frontene , men det trengte jeg ikke , den har så fin kontroll over høytalerene også på sikkelig høyt volum :)

T

tceteam

Gjest
    tceteam skrev:
    bjornh skrev:
    ja kjempe fornøyd , yamaha er utrolige recivere rett og slett , sikkert derfor di vinner alle testene nesten og lol.reciveren er utrolig på alle måter , trudde jeg måtte ha effektforsterker på frontene , men det trengte jeg ikke , den har så fin kontroll over høytalerene også på sikkelig høyt volum :)
    jeg kjører per i dag 5.2 sett , kan kjøre 7.2 men skal vente til jeg kommer , meg i eget hus til det , også kan jeg kjøre sånne høyde kanaler , men det har jeg prøvd før med yamaha rx-v 765 , men det synes jeg ikke hadde sånn stor effekt....

T

tceteam

Gjest
    til bjornh
    jeg har hørt om yamaha rx-v 3800 men ikke den , yamaha rx-v 1300....
    har du tenkt til og bytte recivere , eller synes du at det er nok fra før av , med det du har :) altids artig og prøve noe nytt he he ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Du, den RX-V1300 recieveren fra Yamaha er en eldre modell, jeg mener den ble kjøpt av samboeren i 2004. Siden da har "1400"-"1500"-"1600"-"1700" avløst hverandre. Den har 6.1 lyd, altså støtter DTS 6.1 men ingen av dagens 24-bit formater, den er på rundt 110 W pr. kanal og har ikke det brukergrensesnittet dagens Yamaha forsterkere har i dag, som jeg har f.eks. i RX-V3800. Men den har vær meget stabil, fungert godt og har en god forsterkerdel.

RX-V3800 er avløst av RX-V3900 og senere RX-V3067 og nå kommer toppmodellen RXA3010 som ligger under DSP-Z7. Jeg er godt fornøyd med RX-V3800, den har surret og gått daglig. Ikke noe tull, bra lyd og alt det der. Jeg har ikke noe hastverk med å bytte ut denne, og det kan gå noen år før jeg begynner å tenke på f.eks. HDMI 1.4 støtte.

T

tceteam

Gjest
    bjornh skrev:
    Du, den RX-V1300 recieveren fra Yamaha er en eldre modell, jeg mener den ble kjøpt av samboeren i 2004. Siden da har "1400"-"1500"-"1600"-"1700" avløst hverandre. Den har 6.1 lyd, altså støtter DTS 6.1 men ingen av dagens 24-bit formater, den er på rundt 110 W pr. kanal og har ikke det brukergrensesnittet dagens Yamaha forsterkere har i dag, som jeg har f.eks. i RX-V3800. Men den har vær meget stabil, fungert godt og har en god forsterkerdel.

RX-V3800 er avløst av RX-V3900 og senere RX-V3067 og nå kommer toppmodellen RXA3010 som ligger under DSP-Z7. Jeg er godt fornøyd med RX-V3800, den har surret og gått daglig. Ikke noe tull, bra lyd og alt det der. Jeg har ikke noe hastverk med å bytte ut denne, og det kan gå noen år før jeg begynner å tenke på f.eks. HDMI 1.4 støtte.
    jeg er fullt åpen får råd og høytaler kjøp , når jeg skal flytte fra denne leiligheten og inn i hus , og skal bygge min egen lille hjemme kino :) og dere har jo vert litt lengere , i hifi yrket enn hva jeg har vert he he :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Mitt eget første "komplette" stereo-anlegg: 1994, bestående av NAD 5420, NAD 314, Dali 104 og NAD 402. Året etter ble nesten alt byttet ut.

Første hjemmekino oppsett: 1995, kombinert med NAD 216 x 2, NAD 214 og den THX godkjente hjemmekino-forforsterkeren Marantz AV600. Den gangen var det VHS video som var kilde og vi hadde en Sony spiller.

Komplett THX godkjent oppsett (det gjaldt jo ikke for DVD eller TV/Bilde da): 1998, Boston THX 5.2 høyttalersystem med 2 x 12" passive subber, Denon AVC-A1 hjemmekino forsterker, den verste de hadde på Hi-Fi Klubben den gangen.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn