Tante er blitt skitstygg

G

Gjestemedlem

Gjest
Helt for jævlig, spesielt de irriterende popup-banner-spamdritten som kommer hele jævla tiden. Har ikke funnet ut hva scriptet heter ennå slik at jeg kan stille inn antireklamen i Opera til å sortere det bort.

Finner jeg ikke ut av det kommer jeg neppe til å lese disse nettsidene med samme regelmessighet lenger.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Lapskaus er ordet.
Skjønner ikkje kvifor norske nettaviser må ha dette enorme bildefoukset. Spesielt ikkje sammen med "dynamisk" typografi som er eit kaos. Grisesminking på lavt nivå.
Avisdesign som innbyr til lesing: http://www.bostonglobe.com/

V

vredensgnag

Gjest
Boston Globe er oversiktlig og lettnavigert. Jeg er mye på The Guardians sider - og finner det lett å være oppdatert, og å gå i dybden, uten å bli irritert over grafisk rot og uoversiktlighet.

Om Aftenposten har betalt for den nye profilen må det ha vært litt av et supperåd som tok beslutninger. Hva er poenget med krigstyper og bilder i alle størrelser og oppløsninger? Og se på menylinjen til The Guardian, hvor man kan velge emner - og på tilsvarende for Aftenposten.

Tullinger. Poenget må jo være at folk har lyst til å være på sidene deres?

Vedlegg

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
http://www.zeit.de/index er ei anna nettavis med godt design.
Lurer på kva som driv dette tekst og bilde jaget som norske nettaviser er belasta med.
Alt skal rope like høgt! Flest mogleg bilete! Fonten må være større, større større!
Totalt blotta for køyrereglane for gode brukaropplevingar på nett ellers.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.685
Torget vurderinger
24
Har nok sluttet helt å lese nettaviser, mest pga. elendig (uoversiktlig design) og ikke minst dette evindelige reklamehysteriet OG lureriet hvor du får helt andre opplysninger enn det som forventes når du trykker på en link. SKjønner jo selvsagt at reklamen er inntektsgrunnlaget for hele "gratis" konseptet men det burde i all anstendighetens navn gå an å gjøre det bedre og mer brukervennlig.

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
749
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Enig, sluket.

Jeg forholder meg til papirutgavene. Her synes jeg endringene var vellykket mot det bedre.

N

Nifelheim

Gjest
pengesluk skrev:
Har nok sluttet helt å lese nettaviser, mest pga. elendig (uoversiktlig design) og ikke minst dette evindelige reklamehysteriet OG lureriet hvor du får helt andre opplysninger enn det som forventes når du trykker på en link. SKjønner jo selvsagt at reklamen er inntektsgrunnlaget for hele "gratis" konseptet men det burde i all anstendighetens navn gå an å gjøre det bedre og mer brukervennlig.
adblocker tar reklamen heldigvis.

Uten den så hadde jeg ikke orket internett. Man får heller velge å skru av adblocker på de sidene man ønsker å støtte, som diverse obskure tegneserier som sliter med å overleve o.l.

Topp Bunn