Forsterkere Tanker om en alternativ forsterkerløsning - innspill?

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.400
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Jeg sysler litt med tanker om en alternativ forsterkerløsning til dagens Sugden og Leben amp`s.

Bakgrunnen er å tenke enda mer i retning av visuelt «less is more» der minst mulig remedier står fremme, men der det meste er skjult bakdører/sjalusier i møbel type Montana/Clic/Frislev. I denne sammenheng vil fysisk størrelse og varmeutvikling (behov for god luftsirk) være et poeng.

Kanskje mid-size (eller small-size) komponenter og digital forsterkning kan være et alternativ, men minimalt kompromiss mht lydkvalitet, karakteristikk eller egenskaper i forhold til hva dagens amp`s gir, er en forutsetning. Det er nå tross alt en grunn til at jeg har de jeg har i dag.

Både integrert og pre/power (også fysisk små monobl) vurderes, og det kan godt inkludere Dac/Streaming og en «oppegående» htlf-utgang også, selv om det ikke er noen direkte forutsetning.

Èn evt. small-/mid-size enhet (Pre, Power eller Integrert) kan det jo vurderes å ha stående fremme ved siden av vinylsnurra, men da vil design også klart være en issue. Ved en slik vurdering vil typisk «rackdesign» være mindre aktuelt.

F.eks vil Peachtree, T+A Dac8/amp8, Pro-Ject RS-line osv være noe indikerende for hvilke baner jeg tenker i retning av.

Eksisterende ht. (SF Liuto) skal beholdes.

Prisrange – tja, man bør vel komme en bit på vei med +/- 35K? Men – det er ikke noe poeng å for meg å dra pris-strikken lengst mulig. Finnes den optimale løsningen til halvparten er det helt greit.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.400
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Hadde det bare vært så vel... nei, dessverre har jeg ikke hørt disse heller. Dog syns jeg de er interessante :)
Ser av hjemmesiden til Slee at det jobbes med å ta frem et linjetrinn også.

Topp Bunn