Tandberg Tr2075 avspilling fra mobil

Hauso

Medlem
Ble medlem
29.08.2020
Innlegg
5
Antall liker
0
Sted
Slattum
Hei.
Har en tidlig TR 2075 og en Lenco L75 platespiller som låter nydelig sammen. Har prøvd å koble til mobilen for avspilling fra spotify via tape 1-2 og 3 samt phono inngangen men det blir ikke noe god lyd slik det er fra platespilleren.
Er det noen som kan forklare meg hva jeg eventuelt trenger for å få dette til å virke?.
mvh svein
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.507
Antall liker
9.252
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Det er flere måter å få dette til på fra noen hundrelapper og oppover.
Etpar forslag:

Denne med overgang fra 3,5mm jack til rca rød/hvit som igjen kobles til aux eller tape.

Eller denne:

Noden har jeg positiv erfaring med, Stereofils produkt kjenner jeg ikke til. Men Stereofil som forhandler har jeg bare gode erfaringer med :)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Hauso: Totrinns oppgradering: Finn en musikalsk DAC- som en Meridian, Audiolab eller Rega. For eksempel Meridian Explorer 2 Koble den til Tandberg via minijack-til-2-phono. På signalsiden kobler du inn en iEast. Som da tar imot signalene SINE trådløst. Det burde funke. Som om du skulle kobla på en PC til anlegget via USB-dac. I tillegg kan du ta med Meridian på reise- da brukt som DAC/hodetelefonforsterker. Nøkkelen er å få DAC av en anstendig kvalitet inn MELLOM Tandberg og Cast-enheten din. Og denne løsninga er så fysisk lita i tillegg at du kan "gjemme det unna" hvis du vil. Meridian er kjent for en særdeles behagelig og detaljert gjengivelse. Det får du her. Og ser ut som en million pund gjør den også, Explorer...Hadde den ikke hatt batteri som eneste strømkilde, kunne du sett på Audiolab MDAC Nano med iEast også- Låter absolutt deilig.
 
Sist redigert:

geirendre

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
598
Antall liker
704
Sted
Bodø
Har prøvd å koble til mobilen for avspilling fra spotify via tape 1-2
Dette skal egentlig virke greit med kabel direkte mellom mobil og RCA kontaktene (merket IN) bak på TR 2075.
Du må nok ha ganske høyt volum på mobilen (60 - 80%).
1598690515295.png

Sjekk også at INPUT LEVEL står på MAX.

Er problemet at lyden er for lav, eller at det høres ut som en middelmådig reiseradio?
 

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Innlegg
1.367
Antall liker
1.262
Torget vurderinger
1
Det er flere måter å få dette til på fra noen hundrelapper og oppover.
Etpar forslag:

Denne med overgang fra 3,5mm jack til rca rød/hvit som igjen kobles til aux eller tape.

Eller denne:

Noden har jeg positiv erfaring med, Stereofils produkt kjenner jeg ikke til. Men Stereofil som forhandler har jeg bare gode erfaringer med :)
Har erfaring med begge. Returnerte iEast dagen etter kjøp og beholdt Node2i. Node2i sammen med Bluesound-appen med de fleste strømmetjenestene inkl TuneIn er genial og har veldig god lydkvalitet. Den kan også lære fjernkontrollkommandoer med ir-fj.kontroller, slik at en kan feks skippe forover/bakover, pause, play/stopp i spillelister på Spotify.
 

Hauso

Medlem
Ble medlem
29.08.2020
Innlegg
5
Antall liker
0
Sted
Slattum
Dette skal egentlig virke greit med kabel direkte mellom mobil og RCA kontaktene (merket IN) bak på TR 2075.
Du må nok ha ganske høyt volum på mobilen (60 - 80%).
Vis vedlegget 658409
Sjekk også at INPUT LEVEL står på MAX.

Er problemet at lyden er for lav, eller at det høres ut som en middelmådig reiseradio?
 

Hauso

Medlem
Ble medlem
29.08.2020
Innlegg
5
Antall liker
0
Sted
Slattum
Hei.
Lyden er ikke lav men føles litt 'ullen'. Har prøvd å skru på input level uten at det ble bedre.
 

Hauso

Medlem
Ble medlem
29.08.2020
Innlegg
5
Antall liker
0
Sted
Slattum
Det er flere måter å få dette til på fra noen hundrelapper og oppover.
Etpar forslag:

Denne med overgang fra 3,5mm jack til rca rød/hvit som igjen kobles til aux eller tape.

Eller denne:

Noden har jeg positiv erfaring med, Stereofils produkt kjenner jeg ikke til. Men Stereofil som forhandler har jeg bare gode erfaringer med :)
Tror jeg prøver med den billige varianten først for å teste. Takk for godt tips.
 

Hauso

Medlem
Ble medlem
29.08.2020
Innlegg
5
Antall liker
0
Sted
Slattum
Hauso: Totrinns oppgradering: Finn en musikalsk DAC- som en Meridian, Audiolab eller Rega. For eksempel Meridian Explorer 2 Koble den til Tandberg via minijack-til-2-phono. På signalsiden kobler du inn en iEast. Som da tar imot signalene SINE trådløst. Det burde funke. Som om du skulle kobla på en PC til anlegget via USB-dac. I tillegg kan du ta med Meridian på reise- da brukt som DAC/hodetelefonforsterker. Nøkkelen er å få DAC av en anstendig kvalitet inn MELLOM Tandberg og Cast-enheten din. Og denne løsninga er så fysisk lita i tillegg at du kan "gjemme det unna" hvis du vil. Meridian er kjent for en særdeles behagelig og detaljert gjengivelse. Det får du her. Og ser ut som en million pund gjør den også, Explorer...Hadde den ikke hatt batteri som eneste strømkilde, kunne du sett på Audiolab MDAC Nano med iEast også- Låter absolutt deilig.
Hei.
Takk for godt tips. Prøver varianten til Terje-A først så får jeg teste noe mer avansert etterhvert.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Hauso: Den iEasten vil nok overraske deg. Pass på overføringa, så har du en knall start der!
 
Topp Bunn