Digitale avspillere Tandberg 4025 cd-player

flor

Rørentusiast
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
238
Antall liker
26
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
3
Denne Tandberg cd-spilleren 4025 fant jeg
20210727_014709.jpg
flere år tilbake i en container!Den virket upåklagelig en stund,men begynte etterhvert å bli ustabil i avlesningen av cd platene.Jeg tror at 4025 har et godt driverk,men forstår ikke dette med to digitale utganger.Betyr det at jeg må ha en dac med to digitale inputs?I tilfelle vil jeg selge den da jeg bruker en spektakulært god dac som kun har en optisk og en digital inngang.Noen som vet hvor mye mynt det er anstendig å selge denne for?Jeg vil selvfølgelig rense laser og mekanikken slik at spilleren virker hundre prosent!
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Flor: Dette var en av Nordens beste CD-spillere, det. 18 bits DAC har sjelden vært så bra som her. Den er forberedt for separate DACs til hver kanal, men det løser du med en 75 ohms coax dobbel phono. Til enkel SPDIF. Altså en to-til-en digitalsignalkabel med standard antenneimpedans. Sjekk om van den Hul The Name kan bestilles i den konfigurasjonen, så er du i mål..Det burde være mulig, det..Ellers husker jeg ikke om den hadde en bryter ett eller annet sted for å omgjøre den setupen til standard..isåfall satt den på innsia. Finn manualen, det står der😎
 
Sist redigert:

flor

Rørentusiast
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
238
Antall liker
26
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
3
Flott Auditor!Ved spilling gjennom analogutgangene syntes jeg 4025 var meget god!Glemte å nevne i første innlegg at jeg har laget et provisorisk opplegg slik at den kan tilkobles feks Wireworld strømkabler og det ga den etter min mening et løft!Jeg har en rense-cd som jeg vil prøve i første omgang.Hvis ikke det løser problemet med avspilling må jeg ta av lokket og gå inn i spiller for å rense laser(kan blårens være aktuelt),fjerne gammel olje og deretter tilføre ny.Noen anbefaler vaselin.Da vil jeg kunne se om det finnes en bryter der forandrer setupen!Folk hiver det mest utrolige i elektrocontainer her jeg bor.Min hovedforsterker har de siste åra vært en Airtight ATM 2 KT88 effekt og som pre Counterpoint SA-2000.To av effekt rørene blåste av(Gec kt88-jeg har et vidunderlig røroppsett med Telefunken ECC803S,802S,eventuelt M8136 og RCA 12BH7 i signalveiene.I Counterpointen ett reelt Siemens Cca).Jeg fant i nevnte container et beist av en transistorforsterker JVC X-AZ1010 som jeg koblet til med ulyst da Airtight ble sendt til reparasjon.JVC rett og slett blåste Airtighten av banen!Jeg bør nevne at jeg hovesakelig streamer!Airtight er rangert blant de ti topp KT.88 forsterkere og jeg en rørfetisjist!Skal selge Airtighten selv om den er bedre når jeg bruker platespiller!Vel dette var en avsporing.Takker for gledelig og god informasjon!
Mvh.
 
Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Flor: Rens foretar du på linsa, med en lofri q-tip og isopropyl. Her behøves det svært lite. Evt treg skuff bruker du gjerne hvit litiumsmøring på.Støv? Litt lett trykkluft bør fikse det. Støvete og korroderte kretskort? Iso..
 
Topp Bunn