Tør du ta testen?

G

Gjestemedlem

Gjest
3/10 - Mye statistikk og tall jeg ikke går å husker på. Gjettelek for det meste. :-\

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.458
Sted
Holmestrand
Fikk også 3/10. Blir nokså tabloid dette. En del av mine svar gikk i innvandrernes favør (positivt), og da blir det litt feil å bruke dette som en entydig indiktator på om du er meningsbrettiget. Her synes jag kanskje at Hylland-Eriksen er litt arogant?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.910
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Arroganse som Hylland-Eriksens er det alt for lite av i norsk debatt.

7/10, men det var tipping per magefølelse. Føler meg ikke berettiget til annet enn å heie på Hylland-Eriksen. Han liker jo musikk og sykling.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
7 av 10 nogenlunde etter hukomelsen med en god porsjon flaks

V

vredensgnag

Gjest
Det er bare å tenke motsatt av "hva ville en Frp'er trodd?"

Har tårer i øynene av latter over kommentartråden i DB på den artikkelen.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
6/10 bedre enn ventet, men så var det mye ren tipping også da.

G

Gjestemedlem

Gjest
vredensgnag skrev:
Kanskje kommentarfeltet i DB seiler opp til å bli neste års kandidat for Fritt Ord prisen.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Gjestemedlem skrev:
vredensgnag skrev:
Kanskje kommentarfeltet i DB seiler opp til å bli neste års kandidat for Fritt Ord prisen.

Et snev av S/M?
Er vel den nettavisa som slepper til mest drittkommentarer om seg selv, og lar det stå.

Alltid underholdende, men også litt forstemmende. Minner litt om OT på HFS til tider. ::)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.458
Sted
Holmestrand
Valentino skrev:
Arroganse som Hylland-Eriksens er det alt for lite av i norsk debatt.

7/10, men det var tipping per magefølelse. Føler meg ikke berettiget til annet enn å heie på Hylland-Eriksen. Han liker jo musikk og sykling.
Misforstå meg rett: Jeg har stor sans for hr Hylland-Eriksen. Han er alltid poengtert og har interessant vinkler på de fleste spørsmål. Liker han i tillegg musikk og sykkel så har han alibiet i orden! ;)

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.459
Torget vurderinger
18
8/10
Valgene mine var ikke basert på kunnskap om innvandring men på en antagelse av at testen var "innvandrervennlig". Hadde testen vært laget av Tore Tvedt så hadde jeg svart annerledes.

V

vredensgnag

Gjest
Om formålet med debatt er opplysning, så burde vel 0/10 være kvalifiseringsgrunnlag?

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Jeg fikk 9/10 ved å svare det jeg trodde testen ville at jeg skulle svare.

Bullshit? Oh yes

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
6 rette, ergo kan jeg ikke diskutere innvandring ::) ::)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Jeg klarte bare 6. Dermed skal jeg holde meg unna enhver debatt om innvanrding resten av mitt usle liv.

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
pks skrev:
Jeg fikk 9/10 ved å svare det jeg trodde testen ville at jeg skulle svare.

Bullshit? Oh yes
9/10 her også, med samme strategi...(bommet på rekkefølgen av land vi har flest innvandrere fra satset på Sverige, Polen, Pakistan.) ...stupid test!

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.466
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Det meste fra presse og myndigheter er jo selvfølgelig utpreget innvandrervennlig, men selv med forsøk på å svare deretter fikk jeg ikke mer enn 5/10.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.152
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
7 av 10 på meg er vel ikke så ille.
Men siste spørsmålet ble jeg virkelig overrasket over fasitsvaret på. Kan dette stemme?

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Seg fikk 7/10 og har fått deltagerbevis. Vet ikke helt om jeg ivrer så veldig etter å delta i debatten, men det er jo gøy å være med i gjengen.

Så lenge jeg slipper å sitte ansikt til ansikt med Siv så er det greit. Er redd for Siv. Tror kanskje den snurpete røykemunnen hennes plutselig kan åpne seg å bli et sort hull som fortærer meg, tiden, den gode stemningen og Hylland-Eriksen. Altså KAOS. Og akkuratt det er jeg litt opptatt av å unngå.

Mvh
Sniff

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Sniff skrev:
Seg fikk 7/10 og har fått deltagerbevis. Vet ikke helt om jeg ivrer så veldig etter å delta i debatten, men det er jo gøy å være med i gjengen.

Så lenge jeg slipper å sitte ansikt til ansikt med Siv så er det greit. Er redd for Siv. Tror kanskje den snurpete røykemunnen hennes plutselig kan åpne seg å bli et sort hull som fortærer meg, tiden, den gode stemningen og Hylland-Eriksen. Altså KAOS. Og akkuratt det er jeg litt opptatt av å unngå.

Mvh
Sniff
Hun minner meg om aliens fra Tv serien V.

Vedlegg

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
7/10

Skal uansett ikke delta i noen innvandringsdebatt. Da blir jeg bare stemplet som rasist. Det er best å ikke mene noe, i hvert fall ikke om innvandring.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.574
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
novgarod skrev:
9/10 her også, med samme strategi...(bommet på rekkefølgen av land vi har flest innvandrere fra satset på Sverige, Polen, Pakistan.) ...stupid test!
9/10 her også. Bommet på samme som novgarod.

Vinklet dustetest.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.620
Torget vurderinger
1
Testen var like tåpelig som det meste som kommer fra den mannen, jeg fikk 9/10 tok meg under minuttet.

Bommet på Sverige Polen

Det betyr at jeg er kvalifisert av T.H.E

Ikke at det hadde brydd meg om jeg ikke klarte testen heller. I et åpent og fritt samfunn tar jeg meg rett til å ha meninger om det meste. :p

Om jeg skulle bli avkledd så tåler jeg det også :-[

Mvh Roald

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Dette var jo en idiotisk statestikktest. Kan ikke skjønne hva slags relevans en slik test har for noe som helst.

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Det har den heller ikke! Eriksen er både skarpsindig og morsom, men variabelsprog og statistisk analyse er ikke hans spesialitet og det tror jeg han vet selv også.

Testen er ubrukelig og er vel kun for spaß dersom en synes slikt er morsomt.

C

Cyber

Gjest
Tåpelig. En må altså vite hvor mange som heter Muhammed i Oslo for å mene noe om innvandring?

Z

Zomby_Woof

Gjest
3/10 her og.

Jeg skal la være å påstå noe skråsikkert om tall. Ellers har jeg planer om å fortsette å mene.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.928
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
wotg skrev:
Dette var jo en idiotisk statestikktest. Kan ikke skjønne hva slags relevans en slik test har for noe som helst.
Meir relevant enn statistikktesten, er kanskje dei føringane han legg på diskusjonen..og ikkje minst dei reaksjonane som kjem frå dei som har tatt han...
Som retorisk grep er iallfall dette veldig interessant.

1. Omtrent hvor mange innvandrere og etterkommere av innvandrere bor det i Norge?
Riktig var: 460.000.
Dette er relevant i samband med spørsmålet om når Noreg vert oversvømma av innvandrarar, noko som visstnok fører til snik-islamifisering av landet vårt. Sidan innvandringa frå muslimske land starta på 70-talet, ser vi eit spennande tidsperspektiv. Svaret på neste spørsmål burde roe ned også dei mest schizofrene av oss:
Hvor mange av dem har bakgrunn fra Europa? Riktig var: 200.000.
Max 240 000 innvandrarar utanfor Europa skulle utgjere relativt få muslimar, all den tid det også er andre folkegrupper som kjem hit...

Hvilket land kommer det flest innvandrere fra, hvis vi regner med både første og annen generasjon? Riktig var: Polen, etterfulgt av Sverige og Pakistan.

Ein konsekvens av EU sitt frie flyt, eller? Uansett skulle vel dette føre til andre utfordringar enn islamifisering, skulle ein tru...

Omtrent hvor mange personer med muslimsk bakgrunn, inklusive både troende og ikke-troende, lever i Norge? Riktig var: 120.000.
Så når vi har hatt ein "flaum" på kanskje 5 000 muslimar i året, vil det ta over 900 år før dei har nådd eit folketal tilsvarande resten av oss. Det vil altså gå vesentleg seinare enn å innføre kristendomen i staden for æsetrua...

Hvilken religion tilhører de fleste tamilere? Riktig var: Hinduisme.
Ein religion som slett ikkje har nokon plass i debatten i dag. Uviktig, kanskje, all den tid hinduar ikkje driv nokon form for misjonering?

Hva sier Koranen om henholdsvis kvinnelig og mannlig omskjæring? Riktig var: Ingenting.
Noko som leier oss til eit anna spørsmål: Har dette spørsmålet vorte større i media enn det som burde vere naturleg ut frå det verkelege omfanget? Sjølvsagt tragiske overgrep for den det gjeld, og noko som sterkt bør fylgjast opp. Men korleis? Bør vi stille strengare krav til kompetansen åt imanane som skal snakke om dette, der det vert "flagga" som religiøst betinga. Og kanskje det bør omsnakkast i større grad - folkeopplysning for dei gruppene som har slik praksis kan kanskje vere eit fornuftig tiltak?

Hvor høy er arbeidsledigheten blant innvandrere i Norge?
Riktig var: 5 prosent.
Har arbeidsledigheten blant innvandrere steget eller sunket de siste 10 år?
Riktig var: Sunket.
Innvandrarar er altså flinkare enn etniske nordmenn å finne seg arbeid. Ganske naturleg eigentleg, dei fleste er vel her for å jobbe. Men det kan vere mørketal også, i den grad innvandrarar kan ha eit meir "tradisjonelt" kjønnsrollemønster...eller er det berre eg som har fordomar?

Det er totalt ca. 11 000 kommunestyrerepresentanter i Norge. Omtrent hvor mange av dem har ikke-vestlig bakgrunn?
Riktig var: 140.
Det er altså ikkje den store politiske påverknadskrafta innvandrarane har. Det er urimeleg å tru at dei er eit trugsmål mot den norske kulturen. (då er det verre å sjå at så mange av dei ikkje vel nynorsk opplæring, sjølv om dei vil busette seg i typiske nynorskområde).

Det er mye snakk om integreringsproblemer blant ungdom med innvandrerforeldre. Omtrent hvor stor andel av denne gruppen mellom 19 og 24 år tar høyere utdannelse? Og hvor stor omtrent er andelen for samme aldersgruppe i befolkningen som helhet?
Riktig var: Ca. 35 prosent av ?annen generasjons innvandrere?, ca. 30 prosent i befolkningen som helhet.
Eit teikn på at norsk ungdom er giddalause, og treng innvandrarar til å utøve dei meir krevjande og ansvarsfulle oppgåvene i samfunnet vårt....ikkje sant?

(Elles greidde eg akkurat å kvalifisere meg for å halde innlegg i debatten).

Pesquera

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.08.2005
Antall liker
75
Torget vurderinger
11
Audiophile-Arve skrev:
Meir relevant enn statistikktesten, er kanskje dei føringane han legg på diskusjonen..og ikkje minst dei reaksjonane som kjem frå dei som har tatt han...
Som retorisk grep er iallfall dette veldig interessant.
Det er det som er pointet. Temaet er så vidt kontroversielt at det ethvert utvalg av variabler ville bli bestridt som ugyldig. En kunne f.x. se for seg spørsmål som voldtekt / gjengkriminalitet / økonomisk sosialhjelp / etc. og latt svaralternativene bestå av europeiske, afrikanske og asiatiske land.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Men matematikk, er ikkje skulemeisteren si sterke side. Det skal han ha. ;)

Topp Bunn