SVS sub hjelp

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hei

Jeg bor på lørenskog og har en liten kjellerstue, hvor jeg nå vurderer å kjøpe SVS sub.

Tror det finnes en del SVS eiere i nærheten, som har lært seg å kjenne hvordan disse kraftpakkene oppfører seg, og lurer derfor om kanskje en SVS eier i nærheten ville vært så snill å gitt meg en demo hjemme hos MEG, for å finne ut om kanskje SVS er veien å gå.

Mvh

Bjørn 8tlf 47804747)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.189
Torget vurderinger
4
Hvis moro med LYD rommet i Horten er representativt for SVS lyden så vet jeg om mange andre veier.

C

Cyber

Gjest
Hehe, mange veier til Rom, men skal du ha dypbass, og da mener jeg ikke kun ned til 25 hz, til en penge som er betalbar vil jeg si SVS er veien, og skikkelig kalibrert er de "musikalske" eller hva man skal kalle det.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
cybervision_ skrev:
Hehe, mange veier til Rom, men skal du ha dypbass, og da mener jeg ikke kun ned til 25 hz, til en penge som er betalbar vil jeg si SVS er veien, og skikkelig kalibrert er de "musikalske" eller hva man skal kalle det.
Vi har jo begge hatt REL (som jeg fortsatt elsker), men hva vil du si om SVS.
Holder det mål også musikalsk, eller blir det kun råe filmopplevelser?
Siden rommet mitt både er relativt lite og meget problematisk, hva bør jeg velge av SVS sub?

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kalibrert SVS er musikalsk ;D

Har også hørt REL,de er ikke ueffne de heller.

Jeg har lite rom (17-18 kvm) og kjøpte SVS SB12 Plus. Dette er en liten tass som sparker godt ifra og er meget musikalsk når man har kalibrert den korrekt i henhold til høytalere og rommet.Lukket konstruksjon og den inneholder en PEQ(parametrisk equalizer).Noe som kalles "Roomcompensation" finnes også.

Kjøp deg en Radioshack til kalibrering.( rundt 500.- for RS`en)

http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&subgroup=799&id=3396

mvh

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Pad skrev:

Jeg har lite rom (17-18 kvm) og kjøpte SVS SB12 Plus. Dette er en liten tass som sparker godt ifra og er meget musikalsk når man har kalibrert den korrekt i henhold til høytalere og rommet.Lukket konstruksjon og den inneholder en PEQ(parametrisk equalizer).Noe som kalles "Roomcompensation" finnes også.

mvh
Virker som en innertier for hva jeg er ute etter for øyeblikket :D Hvor dypt går denne?

Hva med denne SVS subben?

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=240&subgroup=1156&id=427119

hvem av disse subbene har størst potensiale og spiller renest i <rommet>?

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
jonas skrev:
Pad skrev:

mvh
Virker som en innertier for hva jeg er ute etter for øyeblikket :D Hvor dypt går denne?

Det er litt avhengig av responsen i rommet ditt,men i ett "ekkofritt" rom så begynner den å rulle av ved 22 hz. ;D
Dette gjelder SVS SB12 Plus.

Cylindersub`ene til SVS har jeg ikke noen erfaring med,men det sies at de er litt enklere å integrere med fronthøytalerne.Denne du linker til har verken PEQ eller Roomcompensation,bare for å nevne det.

Hvilke fronthøytalere har du?

mvh

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Pad skrev:
jonas skrev:
Pad skrev:

mvh

Det er litt avhengig av responsen i rommet ditt,men i ett "ekkofritt" rom så begynner den å rulle av ved 22 hz. ;D

mvh
Dessverre så har rommet mitt <verdenrekord> i <heng> rundt 100hz.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.181
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Slikt kan du la en helmholzresonator sluke.

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1

[/quote]

Jeg ser nå i din signatur hvilke høytalere du innehar. Hva mener du med "heng" rundt 100 hz? Er det en dip eller en peak?

Frekvensresponsen på dine høytaler er jo 32-45000hz,står de nærme bakvegg? Hvis du ikke allerede har gjort det,så flytt rundt på de.

Har du målene på kjellerstuen din? Høyde,bredde og lengde.

mvh

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Pad skrev:
Jeg ser nå i din signatur hvilke høytalere du innehar. Hva mener du med "heng" rundt 100 hz? Er det en dip eller en peak?

Frekvensresponsen på dine høytaler er jo 32-45000hz,står de nærme bakvegg? Hvis du ikke allerede har gjort det,så flytt rundt på de.

Har du målene på kjellerstuen din? Høyde,bredde og lengde.

mvh
[/quote]

Er ekspertene klare for noen drømmemål ;)

Bredde 435cm
Lengde 435cm
Høyde 215cm :'( :'( :'(

Kun høyttalere med blåsport i front har fungert noen lunde, mine nåværende T+A klarer å spille renere enn alt annet jeg har testet, så de er et funn for alle som har lignende problemer som meg.

Rommet gir +10db rundt 100hz (målt med andre høyttalere).

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.880
Sted
Østfold
Mekk deg et par front firing suber med størst mulig elementer. Så styrer du dem med en god DSP. Da skal du nok bli kvitt heng ved 100Hz en gang for alle.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Snickers-is skrev:
Mekk deg et par front firing suber med størst mulig elementer. Så styrer du dem med en god DSP. Da skal du nok bli kvitt heng ved 100Hz en gang for alle.
Rommet er så håpløst, så du kan vente deg en bestilling på kalibrering hos meg når utstyr er på plass ;)

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Hvorfor har ikke SVS noen venne-tråd her på forumet?

Leverer ikke subbene deres tilfredstillende lyd på musikk, eller ::) ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
DEt er nok langt mer svs opplegg på www.avforum.no

jeg har aldri hørt mer enn de røra på Horten i fjor(på klubben sin stand med kino) så jeg skal ikke svare for hva som er bra og dårlig.....

rel går vel for å være musikalske......klipsch sin rsw 10 er fantastisk til prisen , spesiellt med to brukte til prisen av en ny.....Litt av hemmeligheten til hurtigheten er stoooore forsterkere , og ikke noe 150watter bak der.

glem de to billigste rw serien rw 10/12

Har du enda litt mer å gå på , står det en RT 10 hos stereofil i grensen med demopris på , dersom den ikke er vekk nå.....denne er trekanta og best med hjørneplassering(hornprinsipp )

Velodyne dd 10/12 bør også sjekkes...

Mvh ES

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.181
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
To Velodyne DD10 (eller DD12). Fugl.
Eller systemet jeg bruker fra tangenAVdesign.

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.767
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Lyst til å låne en Bag End Infra 18? Lukket sub med ELF teknologi. Samme som Valentino prater varmt om. Spiller meget godt på musikk.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.181
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
ELF er fine greier. Høyere harmonisk forvrengning enn trad suber, men evnen til presisjon er 10000 meter over slike.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
36.098
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hei
Ultra Tuberna har jag hørt vid flere tilfeller, spiller vanvittigt bra på
musik, nær kalibrering er på plass. Fysiskt stora men placerede bak
front ht brukar vara en god løsning, tuberne er best på musik av
svs sine subber. Den minste 25-31 utgår en ny PC12- nsd kommer i feb
vurderer selv to av disse

C

Cyber

Gjest
Har 2 slike og det er utrolig bra på musikk, jf. mine referanser. Solid drag ned til 16 hz uten at det tar overhånd, men som alt annet så krever det nøye kalibrering for å yte sitt beste.

Topp Bunn