|
tangenAVdesign skrev:Totalt OT, men hjemmekino sub'ene mine er 68 cm høye, 74 cm dype og 85 cm brede, og det er 4 stk av de til alt overmål. Da blir selv de største SVS sub'ene relativt små i forhold.... ;D
??? ??? ???Tropp skrev:Fantastisk at en bransjeaktør og moderator kan rakke ned på andres produkter, særlig når man får høre hvordan din mentor i Bærum kritiserer dette merket.
Unnskyld meg, men hva i all verden skal du med "smekk" fra en sub...? Dette er det vel de noe høyere frekvenser som skal stå for? Jeg kan derfor ikke fatte (eller konkludere med) annet enn at din Boston ikke er bygget for å levere de lavere frekvensene.bjornh skrev:Nei, fun faktoren er nok stor med flere av SVS subbene, i hjemekinosammenheng. Men den nevnte sub i denne tråden manglet helt det smekket de gamle Boston THX 12" subbene mine hadde (passive, lukket kabbinett, og -ja, jeg hadde hele Boston THX settet i 1998, og vet du hva? -jeg brukte et par AW180 til å drive dem og en Denon AVC A1 integrert på resten av systemet).
Man kan kanskje heller kalle det presisjon og nøyaktighet. Nei, SVS PB12-Plus/2 mangler den presisjonen jeg er så godt vant med fra bla. Boston THX subene, som går helt ned til 20Hz. Tror ikke du har hørt dem.RoKo skrev:Unnskyld meg, men hva i all verden skal du med "smekk" fra en sub...? Dette er det vel de noe høyere frekvenser som skal stå for? Jeg kan derfor ikke fatte (eller konkludere med) annet enn at din Boston ikke er bygget for å levere de lavere frekvensene.bjornh skrev:Nei, fun faktoren er nok stor med flere av SVS subbene, i hjemekinosammenheng. Men den nevnte sub i denne tråden manglet helt det smekket de gamle Boston THX 12" subbene mine hadde (passive, lukket kabbinett, og -ja, jeg hadde hele Boston THX settet i 1998, og vet du hva? -jeg brukte et par AW180 til å drive dem og en Denon AVC A1 integrert på resten av systemet).
Men, selvsagt - dersom det ikke er de laveste frekvensene du er ute etter, er kanskje ikke SVS PB12-Plus/2 noe for deg...
Phø!Tropp skrev:Kjære deg. Du må ikke finne på å vise frem bevis på subbere som har lav forvrengning. En ekte hifisub skal ha så høy forvrengning som mulig. Først da spiller det musikk! Og det er det eneste som betyr noe.