"Svart" i Taxi næringen i Oslo.

C

CAP

Gjest
Svarte som kjører svart............ det er da helt naturlig........... det bare ligger ikke for dem og gjøre noe som kan forbindes med hvitt........... da-ah !!!!  ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
En grunnleggende forakt og misstro til Norge.
Husk hver gang det er stort rabalder om dårlig hygiene på spisesteder eller skattefusk eller bruk av ilegal arbeidskraft - hvem står som oftest bak?
Jo det er våre nye landsmenn...

3

322_911

Gjest
Flest utlendinger som blir tatt for dårlig hygiene av næringsmiddeltilsynet? Er ikke det bare representativt for yrket da nordmenn er underrepresentert i bransjen? Jo

Bruk av illegal arbeidskraft? Det er det først og fremst nordmenn med hytter og hus som står for. Utlendinger flest har ikke råd til dette. Utlendingene er den illegale arbeidskraften. Du vet, de nordmenn ikke finner det verdt å betale anstendig. De nordmenn benytter seg av for å få fikset noe billig, men skylder på når dem står uten jobb, fordi bedriften må effektiviseres slik at pampene skal ha råd til hyttepallassene sine og en håndfull polakker eller to.

Om jeg skulle beskrive nordmenn med tre ord ville det blitt autoritetstro, naivisme, egoisme, og fremmedfrykt. Nettopp slike neo"liberalistiske" 4 års "diktaturer" trenger og dyrker.

3

322_911

Gjest
http://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/article2509546.ece

Hva med dette, er ikke det en mye større provokasjon, enn at en håndfull drosjesjåfører (sannsynligvis norges lavest lønnede gruppe) blir grådige i kontakt med kontaner? Jeg sier ikke at det ene er akseptabelt, det er flertallet av befolkningen og hvor de retter sin vrede som får det til å virke slik; vis den lille mannen akkurat hvor liten han er, med blind tro på staten og kapitalen, halleluja.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
Og ja, jeg kan telle til tre.
Good one.

Jeg vet om taxisjåfører av andre etniske grupper som kjører svart.

Ikke synk så forbanna dypt.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Ser dette er det tredje innlegget ditt som handler om enten nye landsmenn på brugata, eller deilig å være norsk i... osv. Er det noe du prøver og si, eller?

Svarte som kjører svart............ det er da helt naturlig........... det bare ligger ikke for dem og gjøre noe som kan forbindes med hvitt........... da-ah !!!!  ;D

C

CAP

Gjest
Ser dette er det tredje innlegget ditt som handler om enten nye landsmenn på brugata, eller deilig å være norsk i... osv. Er det noe du prøver og si, eller?

Ojjjjjjjj !!!!! teller du ?.......... skal det utlyses en fatwa nå kanskje ?

O

OivindJ

Gjest
Har ikke opplevd noen som helst problemer med utlendinger som kjører en bil det står OsloTaxi på.

Det er min erfaring i alle fall.

City-/norges-/ChristianiaTaxi gidder jeg ikke mere.

Sist gang i NorgesTaxi, klarte sjåføren å si "jammen da blir det med kvittering", når vi ba om å få betale med kort, som om det er noe problem for passasjerene... :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Sist jeg tok taxi betalte jeg med kort, og bestilte samtidig samme bilen til kl 02. Da fikk jeg beskjed om at det var ok, men at han ikke kunne ta kort om natta. ;D

Topp Bunn