SV ut av regjeringen?

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Re: New Taliban (SV)

SV er Norges talibanere. England har New Labour. Norge har New Taliban (SV).

Hadde du En blackout her eller....bb

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Re: New Taliban (SV)

Hadde du En blackout her eller....bb

Eh...nei.  Når pubertetsskjegget til Lysbakken får litt mer fylde, glir han rett inn (i Taliban).  

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Har snakka med eit par stykke som har vore på utanlandsoppdrag. Trur du har heilt rett når det gjeld behovet for litt livserfarne personar. Å løyse problema i Afganistan er ei svært kompleks oppgåve, som også må ha understøtte av ganske så krafige maktmidlar, men det er eit spørsmål om dette eigentleg løyser så mykje på sikt. Vi bør absolutt gjere det slik at landet vert i stand til å styre seg sjølv så fort som råd. At forståinga av menneskerettar og demokrati ikkje er som hos oss, er innlysande, og det spørs kor mykje vekt vi skal leggje på at dei skal adaptere "american way of life" i denne prosessen. Byggje opp rettferdig fordeling brukar å vere den beste måten å løyse slike problem på lang sikt, men eg trur ikkje det er grobotn for sånt så lenge det er misnøgde krigsherrar med godt væpna armear liggande rundt i dei afganske fjella...
Uansett bør Taliban knuses.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Du verkar som eit ungt menneske.....kva med å verve seg?

Desverre arve jeg er født for tidligt på 60 tallet.og av andre kriterier for ikke og dra Små og store barn
2 båter kone hage jobb fisking Lytting til musikk hifi dilla og denne hfs

;D

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Det går sikkert an å gjere som taliban - samle frivillege.

Det er jo litt betenkeligt at di ikke sitter seg ned og nekter der også

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det er jo litt betenkeligt at di ikke sitter seg ned og nekter der også

Tror du ikke det er mange som nekter der også. Nok et eksempel på at vi ser på alle de andre som en enkelt stor gruppe. Den fanatismen Taliban står for har nok en relativt liten tilhengerskare, men er sikkert være vanskelig å stå imot. Hvis alle der nede var Talibantilhengere, da tror jeg nok allierte styrker ville ha et betraktelig større problem enn idag.
Ei er det vel heller enkelt å nekte med våpen rettet mot seg??

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Som sagt, feiger vi ut nå og lar hollendere, engelskmenn og amerikanere ta støyten mot taliban, kan vi risikere å stå ubeskyttet den dagen Putin & Co bestemmer seg for at de trenger flere isfrie havner.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Russland vil i kraft av sine store militære styrker forlagt nær Norges grense og sin autoritære/totalitære tradisjoner med nødvendighet alltid betraktes som en potensiell fare for Norge. Putin er intet lam. Forhåpentligvis er han ikke dum. Men, man vet aldri...

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Som sagt, feiger vi ut nå og lar hollendere, engelskmenn og amerikanere ta støyten mot taliban, kan vi risikere å stå ubeskyttet den dagen Putin &   Co bestemmer seg for at de trenger flere isfrie havner.  
Javel, da får du dra nedover da.
Redde oss ynkelige her oppe som ikke tør.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Halvorsen angrer ikke på avgangsløftet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155686

Flere kommuner innrømmer nå at de ikke vil nå målet om full barnehagedekning. Likevel angrer ikke Kristin Halvorsen på sitt avgangsløfte - hun blir nemlig sittende uansett.

Kunne vi lese i vg i dag.Dette viser hvor vanskeligt det kommer og bli kvitt denne (sensur) fra hinsides alle verdner.Noe mere utenomjordisk trøffel finnes ikke i dette landet.
Og om folk ikke våkner og ser galskapen lyse ut av denne (sensur) så gud hjelpe dere i all ettertid

Mvh
Edit:senurert

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Dette virket på deg som havorsen virker på meg også.
Veldig usakelig lite troverdig holder ikke ord manipulerende osv.
Jeg må bare beklage utalelsene på den måten at hver gang jeg ser eller hører henne gå tilbake på ting eller ikke ta selvkritikk på noen fom for nivå blir jeg opprørt og har vanskeligt for og holde alt innenfor etiske rammer,så om du føler deg ille til mote med det innlegget må du huske hvær gang løgnene kommer for en dag er det mange som får sure oppstøt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Dette virket på deg som havorsen virker på meg også.
Veldig usakelig lite troverdig holder ikke ord manipulerende osv.

Dette er da herdersord for en politiker! Vi kan da ikke ha mennesker som tviholder på sine gode saker når omstendighetene forandrer seg. Det ville vitnet mer om autisme enn troverdighet.

Hvis man ikke har evnen til å være manipulerende har man heller ingen fremtid som politiker. Hoveddelen av deres arbeide er jo å forhandle gjennom sine saker og synspunkter og få folk til å stemme på dem til tross for egne meninger. En god politiker kan gå inn i et hvilket som helst parti og fungere utmerket.

Å holde seg til saken er også en dårlig løsning for en politiker, da gjør man bare knefall for media og journalister. En proff politiker unngår alltid uvesentlige og ubehagelige spørsmål med å forklare hva saken egentlig handler om, eller hvordan srørsmålet burde blitt stilt. Har man ikke denne eganskapen er man fort løvemat. Grand Master i denne grenen er nok Svarstad Haugland. Guffen nok, men fabelaktig dyktig til dette.

Så mulig du misliker frøken Halvorsen, men kritikken din holder ikke mål...

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.546
Grand Master i denne grenen er nok Svarstad Haugland. Guffen nok, men fabelaktig dyktig til dette.

...
Helt enig. Jeg er ikke på linje med henne, men håndteringen hun hadde i forbindelse med P4 saken var enestående

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.625
Torget vurderinger
0
Når Russland angriper Norge om noen år, får vi håpe solidariteten i Nato er bedre enn som så.

Hvorfor denne frykt for Russland ?? All historisk erfaring sier at det er Sverige som kommer til å gå til krig mot Norge ! :p

Rusland har da faktisk vært en rimelig god nabo, og vi har ALDRI vært i krig mot dem !! De har egne naturressurser så det holder og har ingen grunn til å angripe oss for å få tak i oljen vår. Sverige derimot har ikke mye olje ! :eek:

Historisk sett har vel USA blandet seg inn i nabolandenes indre anliggender på en helt annen måte enn Russland har oppført seg mot oss ! ::)

Misforstå meg ikke. Jeg er veldig klar over hvilken hjelp USA har gitt Norge og er glad for både hjelpen og det gode forholdet som er mellom Norge og USA, men det at vi har et godt forhold til USA gjør faktisk ikke Russland til en skurk !

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Russland kan meget lett gli over i diktatur. De bygger nå opp sine væpnete styrker i nord. Det må vi naturligvis svare på, og vi må demonstrere for russerne vår tilknytning til Nato o USA, slik at det ikke vil være noen tvil hos russerne om at Norge vil bli forsvart av Nato/USA.

G

Gjestemedlem

Gjest
Norges forsvar har aldri vært basert på å kunne stoppe en invasjon fra Russland. Best case senario er å forsinke dem littegranne slik at forsterkninger kan sendes.

Bortkastede ressurser å bygge styrker i Nord. Bedre effekt av å bygge en sydpolbrigade. På DMs Land er vi forsvarsløse! Og når polene smelter, og muslimer og radioktivt nedfall dekker den nordlige halvkule, vil dette bli det nye Avalon!

Topp Bunn