Susanna and the Magical Orchestra->"Love W

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.787
Torget vurderinger
4
Kikket på hjemmesiden til RuneGrammofon etter spennende nyheter og kunne til min glede se at Susanna og hennes magiske orkester kommer med skive 14.august....10 coverversjoner av bl.a. " Prince, AC/DC, Scott Walker and Leonard Cohen"...jepp, variert musikksmak den jenta ;-)

Sjekk hennes versjon av "Love Will Tear Us Apart" her http://www.myspace.com/susannamagical

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Re: Susanna and the Magical Orchestra->"Lo

Tipper at det ikke blir mange terningkast under 5 i norske media for den nye platen "Melody Mountain" etter å ha hørt alle de 10 tolkningene hun gjør her...

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.584
Torget vurderinger
5

Sikkert mange som gleder seg til platen kommer neste uke. Skal ikke si for mye, men versjonene av AC/DC og Sandy Denny er blant høydepunktene.

Vedlegg

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.695
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1

Har endelig fått plata og den har allerede fått en del runder hos meg. Mulig at Runegrammofon høres skremmende ut for noen, men det er ingen grunn til å frykte denne utgivelsen. Musikken er i "gata" i sporet som Trane linker til. Skal banne på at Nistad (fidelity) kommer med anmeldelse og anbefaling av denne plata i neste Fidelity.
Blir nok Runegrammofons mest solgte utgivelse

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1

Tipper at det ikke blir mange terningkast under 5 i norske media for den nye platen "Melody Mountain" etter å ha hørt alle de 10 tolkningene hun gjør her...
Ble 4 i Dagsavisen.

håvard

O

om.s

Gjest

Denne damen har man hört endel om etterhvert, noen som kan gi en kort og grei beskrivelse av hva hun driver med?, stil, tolkninger osv....

mvh

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.695
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1

Denne damen har man hört endel om etterhvert, noen som kan gi en kort og grei beskrivelse av hva hun driver med?, stil, tolkninger osv....

mvh
Hei igjen, prøv linken til Trane så ha du stilen på "melody mountain". En av platas "høydare" er låta It's a long way to the top (AC/DC). Der benyttes cembalo.

O

om.s

Gjest

Hei igjen, prøv linken til Trane så ha du stilen på "melody mountain". En av platas "høydare" er låta It's a long way to the top (AC/DC). Der benyttes cembalo.
Ble ikke noe videre klok av den linken, fikk ikke så mye lyd ut av den, og siden jeg sitter på jobbens pc vil jeg ikke forta meg noe i såhenseende.
Kan noen opplyse meg?

mvh

O

om.s

Gjest

Fortsatt ingen som kan opplyse meg litt om hvilken type musikk dette dreier seg om?

mvh

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1

Rolige, melankolske (nesten sakralske) tolkninger av alt fra Leonard Cohen, Joy Division, Sandy Dennt, Prince, AC/DC, Bob Dylan. Ingen av versjonene kan sies å være "planking" av originalene.

O

om.s

Gjest

Rolige, melankolske (nesten sakralske) tolkninger av alt fra Leonard Cohen, Joy Division, Sandy Dennt, Prince, AC/DC, Bob Dylan. Ingen av versjonene kan sies å være "planking" av originalene.
Takker for opplysningene!, og takk til 2m for filen, men har nå lagt de to skivene hennes i bestilling, så får man høre :) ....

mvh

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1

Tror ikke du blir skuffet basert på noen av de anbefalinger og referanser jeg ser du har brukt i andre linker her på forumet (Patricia Barber mv)!!! Den nyeste "coverlåt" plata tror jeg trenger noen runder før den setter seg, da musikken er så rolig og minimalistisk at det faktisk kan ta litt tid før den smyger seg inn under huden. Det er i tillegg i mine ører meget god lyd på platen, selv om det er sparsom bruk av instrumentpåfyll. Det er mastering guru Bob Katz i USA som er ansvarlig for mastering av denne innspillingen (slik som den siste til norske White Birch)

O

om.s

Gjest

Tror ikke du blir skuffet basert på noen av de anbefalinger og referanser jeg ser du har brukt i andre linker her på forumet (Patricia Barber mv)!!! Den nyeste "coverlåt" plata tror jeg trenger noen runder før den setter seg, da musikken er så rolig og minimalistisk at det faktisk kan ta litt tid før den smyger seg inn under huden. Det er i tillegg i mine ører meget god lyd på platen, selv om det er sparsom bruk av instrumentpåfyll. Det er mastering guru Bob Katz i USA som er ansvarlig for mastering av denne innspillingen (slik som den siste til norske White Birch)  
Jeg föler meg relativt trygg på den beskrivelsen du gav av skivene, og nå som hösten närmer seg skal det ikke stikkes under en stol at de melankolske, sarte skivene, med nerve er extra nydelige å nyte i de mörke kvelder...
Så er det bare å vente på at cdon å leverer...

mvh

O

om.s

Gjest

Da ankom hun igår eftermiddag, og etter ett par tre forelöbige gjennom spillinger er dette en dame å invitere til seg i de gode mörke timer fremover, spennende tolkninger som nevnt av noen og gode assisiasjoner til en mix av Sidsel Endresen på vokal med det beste og blåeste fra Spain, en vellykket kombinasjon for meg.
Takker for tipset!!

mvh

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
962
Torget vurderinger
4
Re: Susanna and the Magical Orchestra->&amp

Og til dere som fortsatt lurer på å kjøpe......
Don't think twice, it's allright !
Kuleste Dylan tolkningen jeg har hørt.Punktum. 8)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.525
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

Ja Dylan tolkningen var ok, ellers så var ikke jeg så imponert..

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Re: Susanna and the Magical Orchestra-&amp

Ble 4 i Dagsavisen.

håvard
Det har vært både positive og litt mer negative omtaler (som godt er!!) også av dette albumet, som vanlig avhengig av den berømmelige smaken...

Her er tross alt noen femmere:
http://www.adressa.no/kultur/musikk/anmeldelser/article702881.ece

http://www.tromsoby.no/article.php/300_musikk/20060818150258827

http://oslopuls.no/musikk/article1421830.ece

http://www.ba.no/forbruker_guider/plateguiden/article2231823.ece

Ingen karakter her, men teksten indikerer høyt ”terningkast”...
http://www.dustedmagazine.com/reviews/3072

http://www.billboard.com/bbcom/discography/index.jsp?pid=602315&aid=789820#review

Klarte å finne en sekser også
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/musikk/anmeldelser/article709563.ece

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
962
Torget vurderinger
4

jfinneru

Bransjeaktør
Ble medlem
24.02.2004
Antall liker
33
Torget vurderinger
1

Fantastisk deilig plate. At det i tilegg er godt håndtverk på selve innspillingen gjør heller ikke noe. Fin høst dette med tre strålende album fra norske kvinnelige vokalister

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Antall liker
0

Dama har jo en flott stemme, men jeg synes hun er faretruende lik Sinead O`Connor (som forøvrig er en meget dyktig vokalist). Nå har jeg bare hørt et par snutter, så skal ikke dømme - men det var det første som slo meg faktisk.

O

om.s

Gjest

Får hente henne frem igjen, og la henne glede meg med sine tolkninger....

mvh

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.525
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

Gikk ufattelig fort i glemmeboka mi.

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.584
Torget vurderinger
5

Første skiva er mer ujevn, men klart bedre enn den siste.

O

om.s

Gjest

Første skiva er mer ujevn, men klart bedre enn den siste.
He he, smaken er som.... osv..osv  ;D ......

mvh

Topp Bunn