Surround prosessor??

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Hva er så merkelig....???
I medfølgende bruksanvisninger på både Pioneer amp og Dynaudio sub så går det meget klart frem at bassen ofte kan bli slakkere og mer diffus ved å kjøre fullfrekvent til høytalere og kjøre sub attpåtil,spesielt på musikk.Akkurat dette som skjer.
Og jeg har eksperimentert med plassering av alle høytalere og oppsett av forsterker med fase,nivå delefrekvens etc...

Ørene mine er den ultimate fasit for meg og når mitt oppsett av høytalere hva plassering angår og set-up på amp gir den beste lyd,så er det korrekt......basta..
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.910
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Ja, mer diffus bass finner du ikke hos meg. Så jeg tviler litt på at det nødvendigvis MÅ bli et problem. Jeg får til subwoofere omtrent hver ENESTE gang jeg leker en med i et eller annet oppsett. så det Rett og Slett. Og der det har vært vanskelig har jeg funnet ut av det til slutt. Men så lenge du får det til å funke slik du vil ha det er det helt OK.
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Ok,men nå tror jeg du misforstår litt.Det er ikke bare du som "får"til en sub,det gjør jeg også.Når jeg snakker om diffus bass så oppstår det hvis jeg kjører sub + fullfrekvens til høytalerne på musikk,og det går det ubenhørlig fram fra manualer at lett kan oppstå uten at det er feil med oppsett og plassering.Rommets akustikk "gjør"det på denne måten om du vil.Tro meg bassen på sub er både dyp,rask og tørr og stram hvis jeg deler alt på 50 /80 hz og sub tar seg av bass på musikk,men det gir IKKE det fineste lydbildet til musikk kontra fullfrekvent til høytaler og ingen sub på musikk.
Dette forteller at Contour S3.4 er utrolig gode høytalere i mine ører som står meget bra til mitt rom...
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.910
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Hehe. Nei det skjønner jeg.

Jeg kjører fullfrekvens og sub fra 45Hz og ned, og fasejustert. Alternativt så pleier jeg kjøre fra 40Hz og ned men jeg kompanserer litt for lytterommets "snodigheter". Mye betong. Bassen er downfiring og blender meget godt. Hurtig er den også. Det er det kriteriet jeg ser på som det viktigste ved sub. Stram og hurtig bass fra denne er så og si dødsnødvendig. Vel-vel.

Det er synd jeg ikke bor i distriktet der, skulle vært gøy å brukt 3-4 timer på å være sta som et esel, men det er nå så.
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Jeg er sta som ett esel jeg også,jeg har brukt mer enn 3-4 timer....:)
Ett utrolig vanskelig rom jeg har.Hovedstua på 45 kvm i U form på hus oppført i 2002.Og det er begrenset hva jeg kan tillate meg å gjøre,og ikke minst for lov til å gjøre fra min bedre halvdel hva plassering,møblering og bassfeller etc angår.
Men når lyden er bra og tett opp mot hva utstyret makter å levere så er jeg fornøyd.....
 
Topp Bunn