Suround til 10k

Håkon t

Fersking
Ble medlem
14.12.2013
Antall liker
0
Hei

Jeg er på utkikk etter ett surroundanlegg på enten 5.1 eller 7.1
Budsjettet er på ca.5k for reveiver og ca10k for front og senter.
Sub har jeg, som er en xtz 12.16

Jeg liker ikke for høyt i diskanten. Slik son denon+dali (zensor 7) som jeg har nå og dynavoice m65 som bakhøyttalere.(som for så vidt er alt for "grøtete"). Jeg liker litt mer tilbakovervendt lyd. Som ikke er så høy og skrikete i toppen. Men mer avbalansert.

Har sett på avr 1020, vil dette gjøre mye forskjell i lyden, lest at yamaha er mye mørkere i lydsignaturern.

Etterhvert vil jeg tro emotiva effektforsterker (som jeg har hørt veldig mye bra om) kommer i hus. Enten en 3 eller 5 kanalers forsterker.

Oppgraderinger av htt vil komme etterhvert som penger kommer inn på konto.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hei, og velkommen til forumet.

Til 10k så er vel den beste HT pakken jeg vet om en Pakke med Audiopro. Med Audiopro Blue Diamond som fronter. Black Vector senter og Black Pearl som bakhøyttalere.
De får du kun i sort pianolakk.

Mvh Peter

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Ta deg en liten lytterunde og hør, men siden du ikke vil ha skarp lyd tror jeg ikke Klipsch ligger for deg. Et par eldre Patos Lyric derimot vil passe fint. Disse dukker opp på finn (og her) innimellom.

En Denon eller Marantz receiver vil nok i så måte passe fint. De er kjent for litt tilbakelent lyd.

Støtter forøvrig forklag over om lytte til Audiopro. De har alltid laget gode høyttalere til en billig penge og selv om pakka over ligger utenfor ditt budsjett så har Elkjøp en annen pakke til 3500 også som sikkert er et kjempekjøp! Ta en liten lytt til Yamaha NS-777 også - husker de som tilbakelente og fyldige i lyden.

Sist redigert:
Topp Bunn