Summing fra Audionet amp 3

Creative

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
22
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
5
Har en Audionet amp 3 ( 2 kanals) effektforsterker. Kommer en liten summing ca hvert minutt Høres direkte fra forsterker. Høres ikke når jeg spiller musikk | radio. Hva kan dette være?

Sist redigert:

Creative

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
22
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
5
Har funnet ut noe. Tror det er brumming / summing fra trafo. Høres når jeg lytter helt innpå, men svakt. Er sterkere brumming
ca hvert tiende /femtiende sek. Høres ikke når når jeg spiller. Lyden kommer altså fra effektforsteren.
Ser ikke dette som noe problem.

Norway1000

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2013
Antall liker
51
Mulig du har DC støy i strømforsyningen fra annet utstyr i huset/nabolaget.

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
2.081
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Kanskje isotek syncro kan være til hjelp der??

Creative

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
22
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
5
Tenkte du på strømkabelen? Har ikke rå til den nå. Det kan sikkert hjelpe med den. Men måtte i tilfelle få,prøve først. Hører bare svak og litt sterkere brumming. Lytter helt innpå forsterkeren / sitter ca 2 meter unna. Høres bare når det er stille i rommet
Hører ikke noe fra høyttalerne. Musikk/ tale overdøver brummingen.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.853
Sted
Holmestrand
Tenkte du på strømkabelen? Har ikke rå til den nå. Det kan sikkert hjelpe med den. Men måtte i tilfelle få,prøve først. Hører bare svak og litt sterkere brumming. Lytter helt innpå forsterkeren / sitter ca 2 meter unna. Høres bare når det er stille i rommet
Hører ikke noe fra høyttalerne. Musikk/ tale overdøver brummingen.
Feilen du beskriver kommer ganske sikkert IKKE fra strømkabelen, og kan derfor heller ikke fikses med ny ledning.
Uansett pris. Beklager.
:)

Creative

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
22
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
5
Har hatt effektforsterker for lenge siden også. 2 stk bryston 6b. Brummingen hørtes mye bedre på dem. Tengte da at det egentelig
ikke var noe galt i det. Behøver det å være noe feil med forsterker?

Creative

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
22
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
5
Ny oppdagelse. Når jeg lar volumet på Nad m 51 stå på (ikke dempet), og TV eller rikstvtuner (brukes som dab) er slått av, og jeg slår av nad´n
Kommer duringen/summingen ca hvert tiende sek, og varer ca 5 sek. Duringen /summingen er anderledes når alt det andre er slått av altså.

Topp Bunn