Subwoofer tips/hjelp

SiSt

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2021
Innlegg
979
Antall liker
1.573
Sted
Hamar
Veldig original tråd sikkert... Men noen særheter er det nok.

Jeg har et sett piega tp3 som spiller med en pv1d i stua. Dette låter fint i mine ører, og stua er det som skal prioriteres.

Jeg må dog ha en sub til kjellerstua, der det nå er en 5.0 -kino, som jeg vil ha som 5.1. Mye vil ha mer, men kjelleren er nedprioritert vs stua.

1. Behold pv1d i stua, kjøp en rimelig sub til kjelleren. (WAF er en mindre faktor i kjelleren enn i stua, men jeg er også selv ganske opptatt av at det skal se OK ut, så de styggeste/største subene er uaktuelle uansett.

2. Flytt pv1d ned, få tak i 2 stk rimelige suber til stua. Disse må i så fall ikke være høyere enn ca 33 cm, da det er planlagt ny eikebenk som de må passe inn under...

3. Flytt pv1d ned, få tak i 1 stk dyrere sub til stua som da kan være større enn 33 cm høy og plasseres utenfor benken. Må være "bedre" på musikk enn pv1d og se bra ut, f.eks Dali p-10 dss e.l.

Budsjett rundt 10.000, 95% sikkert bruktkjøp, men jeg er tålmodig. Kommer høyst trolig til å forsøke meg med noe aktiv deling mellom sub og fronter i stua, har en minidsp 2x4 som ligger ubrukt. Stua er ca 6,4 x 5,6-6,2 m, høyttalerne er flyttet nærmere bakvegg enn på tegningen og der blir de nok stående.
1672838211147.png
 

-Vintage-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2018
Innlegg
122
Antall liker
92
Behold subben i stua. Og test 2 stk svs pb1000 i kjelleren. Soundgarden har de til 10 000 for 2 stk.
 
Topp Bunn