Ønsker anbefaling Subwoofer i bil

Saupstad

Fersking
Ble medlem
30.10.2013
Antall liker
0
Kjøpte ferdig bygd dobbel åpenkasse og forsterker da dette var det jeg ble anbefalt. Merket er pioneer. Subwooferene er på 1400W max peak vær og forsterkeren er 2400W max peak
spilte dem inn i ca 100 timer. Skulle endelig teste dem og kjørte en stund på max, da det begynner og lukte svidd, sjekker om det er forsterkeren som er gådd varm, men det er det ikke. det begynner og lukte svidd fra det ene elementet. tester pånytt og etter en stund, "sprenges det"
fikk nytt på reklamasjon, og spiller også dette inn i rundt 50-100 timer på variert volum. og tester det høyt igjen, da også det samme elementet som jeg byttet begynner og lukte svidd det også. er brokoblet fra forsterker og har venn med samme build, bare 2000W forsterker fra magnat.
hans var ferdig innspilt fra forhandler.
Jeg lurer på om årsaken kan være feil i kobling fra kasse til sub eller om det rett og slett er dårlig kvalitet på forsterkeren.
da han som solgte meg annlegget selv har testet det med 3000w forsterker fra magnat. tror jeg ikke det kan ha noe med for mye watt.
men er mulig den leverer for lite? Merkelig bare det ene elementet er utsatt.

Topp Bunn