SUB til musikk

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Antall liker
24
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Har sett ut SVS SB 12 pluss i sort pianolakk, den passer i størrelse, utseende og pris.
Vil kjøpe en nå, med mulighet til å kjøpe nr 2 senere.

Er det noen som har kommentarer til dette valget.
Pri er musikk, 2kanals oppsett, har ikke subout så må bruke line out og sub med delefilter.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.162
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
yzfr17 skrev:
Har sett ut SVS SB 12 pluss i sort pianolakk, den passer i størrelse, utseende og pris.
Vil kjøpe en nå, med mulighet til å kjøpe nr 2 senere.

Er det noen som har kommentarer til dette valget.
Pri er musikk, 2kanals oppsett, har ikke subout så må bruke line out og sub med delefilter.
Etter det jeg har hørt, liker ikke lyden til denne suben. Etter mine prefferanser finnes det suber som spiller mye mer musikalsk. Men det er umulig å svare på spørsålet ditt uten å vite hvilke komponenter det skal spille sammen med, hvilken musikk du spiller og hvordean lytterommet er..

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
svs dundrer bra til film, og hadde tenkt og kjøpe det selv. helt til jeg fikk høre REL til musikk.. REL er jo så og si rene musikksubber. Og de er en av FÅ som egner seg best til koble til direkte på høytalerterminalene, som faktisk i mange tilfeller spiller bedre ved tilkobling direkte på høytalerterminalene en på sub-out......dette kan forhandler forklare bedre, eller noen andre hifi guder her på HFS ;)

Vist du har mulighet, få deg en demo......

Men for all del, svs er dig dersom du skal ha trøkk i massevis osv..................

PS: en gang når jeg blir stor ;D skal eg ha eget kinorom , og da er subb fra svs der, mens i musikk oppsette mitt skal det være REL.. ting kan jo forandre seg til den tid da,, til jeg blir stor mener jeg 8)

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Antall liker
24
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Anlegget er Consonance cyber 222 pre, reference cd 2.2 mkIII. Effekt er monoblokker 30w A, høyttalere er tovies cylinder tårn bygget av Thoresen ht service.

I første omgang blir det kun kjøpt en, men planen er en ved hver ht -derfor skal de ikke være for store (ht mine er 120h og ø27cm). Jeg må ikke ha det aller råeste, bildene behøver ikke dette ned når jeg ser film.

Musikksmak er egentlig veldig bredt første jeg tenker er Bjørn Berge, Katie Melua. Madammen svarer raskt - Steinar Albrigtsen, IlDivo, Jan Teigen. Er ikke så veldig kreativ -på jobb og i bilen går det mest i P4.

Lytterommet er suta, en L der vi har prøvd å spille på langs men er tilbake med ht på den ene langveggen, legger ut et bilde - det er ikke riktig skala for det er ikke så trangt som tegningen illustrer, det er ikke vindu.
http://home.no.net/kbomstad/hifi/rom1a.jpg

Topp Bunn