SOEDAL skrev:
Har anbefalt NHT M-00 i flere sammenhenger før, men gjør det gjerne igjen. Jeg sitter å spiller på dem nå mens jeg skriver, og de låter svært godt. Her hos meg er de å regne som høyttalerverdenens multiverktøy. De har periodevis vært brukt som hovedhøyttalere i anlegget, som både fronter og bakhøyttalere i kinorommet, og nå som lydgjengivere til datamaskinen. Herlig å få slik lyd ut av Spotify!
De koster 6990,- for paret hos Procom. Byggekvaliteten på disse er helt hinsides rå. Blytunge! Kabinettet er laget av en aluminium/sink-legering og fungerer som kjøleribber for effektforsterkeren.
Guy Fletcher and Mark Knopfler in the studio, working on Mark's latest record: Guy says, "We've been beavering away here on the big ATC's and, of course, the ever favourite M-00's. We've benn doing a lot of microphone experimentation, deciding which mics sound better for certain guitars, and we nearly always make a final decision on the M-00's ".
Fikk en knakende god test i Fidelity for en stund siden.
Gjorde en liten "shoot-out" for noen måneder siden mellom de minste Genelec, KRK, Adam, og NHT m-00 der
nøytralitet (særlig i de "nedre regioner"), og
minimal størrelse var viktige kriterier... Foretrakk klart NHT. Genelec hørtes uventet "boksete" ut og virket svært følsomme på sweet-spot... Adam og KRK var begge hakket bedre, men følte at bunnen var litt for overdreven mht. Adam og KRK.
M-00 var klart mest nøytrale sannsynligvis grunnet en
lukket konstruksjon og relativt liten aktivitet fra 100hz og ned... til nærfelt (50-60 cm) i et lite kontrollrom som mitt er det bare en fordel.
Ang. priser på NHT M-00: NHT selger nå kun via egen nettside (og utvalgte nettforhandlere prøv eBay)...
http://www.nhthifi.com/Monitors
...så det skal nok være mulig å komme under 5 lapper for disse direkte fra USA (
alt inkl.)
Fikk ellers et tilbud på 4Sound i Bergen på 6500 for M-00 + tilhørende sub (da får du med det som skjer fra 100hz og nedover også

), som er ca 40% avslag... De står der fremdeles, ettersom jeg fikk et enda bedre tilbud på et par (passive) Mark&Daniel Mini+ (anbefales!).
Husk også at hvis du går for veggmontering kan det være en fordel med
fremovervendt port.
Det beste er uansett hjemlån.
mvh e