Streamer ønskes

M

MusicBear

Gjest
Test den gjerne opp mot dyre streamere som f. eks. Lumin.
Ja DET skulle vært morsomt det, og gjerne gutta boys på Audiophile.no som både har vokst av seg valpepelsen og tør kalle en spade for en spade og generelt gjør det skikkelig når de først gjør det (y)
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.191
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
1
Kjører jeg streaming via wifi så hopper den over til blåtann for å spille av en tilfeldig lyd fra mobilen og kommer ikke tilbake til wifi. Må slå av blåtann for å hindre dette.
Nederst i "Browsefanen" velger du "inngang" på Wiim Mini. Du velger mellom Wifi, Bluetooth og Aux In. Velg WiFi, så blir ikke streamingen forstyrret av blåtann. Denne innstillingen beholdes helt til du velger en annen "inngang". Ikke nødvendig å slå av blåtann på mobilen.

Personlig syns jeg appen fungerer godt på det punktet, men det er selvfølgelig noen detaljer som krever litt tilvenning.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Mener det var det jeg gjorde. Blåtann måtte skrues helt av ellers fikk den prioritet. Siden den fremdeles stod på wifi måtte jeg avslutte og starte appen på nytt. Så velge qobus og bla forbi alt før jeg kan velge favorittalbum som er gjemt egen meny. Qobuz og Spotifys egne program gjør det heller ikke enkelt for gamlinger som meg som ikke liker spillelister men vil ha sorterte album.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Foreløpig konklusjon med Wiim Mini.
Enkel og grei. Fungerer fint. Ikke noe å si på lyden når alt er makset ut til ekstern dac (har ikke testet intern).
Men dersom du vil ha en boks som du enkelt kan betjene med noen tastetrykk er dette ikke noe for deg. Mye styr med mobil og en funksjonalitet som ikke er lett å tilpasse mitt bruk i hvert fall. Kanskje kommer støtte for Roon og det vil jeg da prøve ut.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Det glemte jeg å nevne; gapless avspilling fra Qobuz er en svært kjærkommen oppgradering fra bruk av pc som kilde. Hadde jeg bare kunne ordnet meny og oppstart for appen og skreddersydd den til eget bruk så hadde alt vært topp. Men det synes jeg om det meste av mobilapper. (Savner Nokia og Windows phone hvor en hadde full kontroll og kunne gjøre alt som en selv ville. Få apper som til slutt tok knekken på systemet men de som eksisterte var de beste.)
 
Topp Bunn