Streame Discovery

M

MusicBear

Gjest
Vet ikke om dette er på sidelinjen, for denne tråd, men jeg bor i dag med et sted med GET kabel inn i veggen. Og har en par går gammel LG 75-tommer som ikke kan streame Discovery, ei heller er det mulig med den gamle versjon Apple-TV boksen jeg har (som jeg har fordi det er digital lydutgang på den som jeg kjører til en bra DAC i stereoanlegget).

Så har jeg fått vite at Chromecast har en dingzelingz hvor man kan streame Discovery, men uten digital lydutgang = for meg ubrukelig. Noen kloke hoder med gode råd?

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.180
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Har ikke TVen optisk ut så kan du kjøre all lyd gjennom den og tilbake til DAC?

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.110
Sted
Østfold
Torget vurderinger
21
Vet ikke om dette er på sidelinjen, for denne tråd, men jeg bor i dag med et sted med GET kabel inn i veggen. Og har en par går gammel LG 75-tommer som ikke kan streame Discovery, ei heller er det mulig med den gamle versjon Apple-TV boksen jeg har (som jeg har fordi det er digital lydutgang på den som jeg kjører til en bra DAC i stereoanlegget).

Så har jeg fått vite at Chromecast har en dingzelingz hvor man kan streame Discovery, men uten digital lydutgang = for meg ubrukelig. Noen kloke hoder med gode råd?
Jeg byttet til nyere utgave av Apple TV og flyttet den optiske kabelen fra gammel Apple TV til min gamle Samsung TV, det fungerer veldig bra. (Her er det også Get, nå Telia, og bruker Teliaappen på nevnte Apple TV.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2013
Antall liker
2.564
Sted
Rælingen
Torget vurderinger
4
Du kjører lyd fra TVen feks optisk, så kan bruke chrome cast, apple TV Eller hva du vil. Evt bruke en pc og streamed derifra. Sistnevnte bruker jeg, da får jeg brukt USB til DAC som gir best kvalitet (hos meg)

Topp Bunn