Store høyttalere, lite rom.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Hei!

Vil gjerne at akustikkguruene kommer med noen gode tips her nå, da jeg har lyst til å anskaffe meg Dynaudio Confidence 2 etterhvert.



Ca 155 høye.

Rommet kan muligens bli seende slik ut:



Nå er vel høyttalerne i største laget, men er det mulig å få dette noenlunde til, men refleksdemping og basstraps?

Spiller som regel ikke VELDIG høyt, det burde vel ha litt å si.
 
A

Akle

Gjest
Om stua er 18 kvadrat medregnet vinkelen er den fryktelig liten. Stuen min var i minste laget til Contour 3,4s og den er 19kvm pluss kjøkkenkrok, noe som om jeg har forstått korrekt er ett betydelig større rom...

Eh, jeg sov for lenge siden.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Du sov alltid for lenge siden, atle;)
 
K

kbwh

Gjest
Dersom du er totalt forelsket i disse kan jo digital EQ være løsningen, emokid. Da skulle det være mulig å få bassen flat i lytteposisjon skulle jeg tro.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Sant, men jeg ser etter en større leilighet nå uansett, så vi får se hvor stort lytterom det blir etterhvert:)
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Jeg har så si identisk plassering som deg, dog i et rom på ca 22m^2 og ingen vegger i rommet. Har du prøvd noen akustikk tiltak? Mitt rom er 3.60*6.20m
 

vintage177

Fersking
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
4
Antall liker
0
hva med å vurdere å anskaffe seg carlsson oa 60-høytalere?de tar liten plass fordi de settes mot vegg, og dermed utnyttes rommets akustiske potensial bedre og jeg tør påstå at du får en bedre lytteropplevelse!
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
slettes ikke ille pris, dette må man vurdere når anlegget skal i nytt rom!
 
K

kiwi

Gjest
Vis du kjøper disse emokid, så tar du med deg noen guruer fra grenland lydlaug så skal vi ta med våres erfaring og ører så skal vi nok få plassert de optimalt ;)
Mvh: Espen
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Tror ikke det blir kjøp med den boligprisen som rår om dagen. Men kaaanskje. Er uansett moro å leke med posisjon og akustikk, mye å hente.
 
J

Jurassic

Gjest
Du kan jo kjøpe langs bøleveien eller noe da, finnes jo rimelige alternativer.
 
Topp Bunn