Har du nok diskplass er Time Machine et kjempebra backup-program.
Som gjør det uhyggelig enkelt..jeg backet opp alle mine maskiner med Time Machine i helgen som gikk, og det er lenge siden sist

Styrken i konseptet er først og fremst der når du har den på hele tiden, slik at den løpende backer opp...men med ditt behov trenger du da stor kapasitet på disk!
Jeg bruker også airport express(men vil la Time Capsule overta jobben som trådløs netttilbyder for huset når den kommer) som trådløs router, og langt vekk fra anlegget. Squeezebox har jeg nær anlegget(utrolig mye for pengene!) - og maskinen som har all musikken har jeg i en annen etasje...da slipper jeg harddisker(som uansett bråker når de blir store nok, og du må ha flere TB-disker) eller maskiner i stua/lytterommet.
Squeezebox + dac + trådløs overføring av musikken(i Lossless selvsagt) har jeg ståltro på! Både lydmessig og brukermessig. Jeg har solgt cd-spilleren!
O.
Horny skrev:
Trenger for såvidt ikke ha harddiskene i hylla, men de skal kobles til en Airport Extreme som for øyeblikket står på toppen av cd-spilleren. Alternativet blir inne i et skap eller under sofaen, men både kjøling og støvforhold er bedre i racket.
At harddisker som ryker virker som regelen snarere enn unntaket, gjør meg enda mer oppsatt på å finne det mest driftssikre alternativet. Lite fristende å legge inn 5-6000 cd-er to ganger...
Mulig jeg kan bruke Time Machine programmet i Leopard til backup? Har ikke satt meg inn i hvordan det funker enda.