stereo til minstemann

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Her inne er det selvsagt endel håpefulle fedre som ønsker at barna skal arve musikk interessen fra sine dårlige halvdeler. Jeg er en av de og i min iver etter å få det til, er jeg på utkikk etter noe som minstemann ( 5 ) kan bruke på egenhånd. Han har en bitteliten slepebrøler fra før som står og spinner Kaptein Sabeltann o.l.

Er det noen som har noen tips til en slags altmulig maskin som inkl cd spiller, dab+ og usb inngang ( og som ikke tar for stor plass )
Han kan manøvrere i spillelister på Ipod tildels, men han leser ikke, så en ren dockingstasjon kan jeg ikke kjøpe og Dab+ er et must for å få inn noen av barnekanalene. Hans krav til kvalitet er ikkeeksisterende, så det er jeg som har lyst på noe "bra"

Thomas

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har kjøpt en B&W Zeppelin Air til guttene jeg. Med veggfeste. Høyt plassert på veggen på gutterommet. Så får de streame radio, musikk etc på hjemmenettverket. Og vi har kontroll via telefonene (iPhone Remote).

For 3-åringens del tror jeg det er greit at det ikke er noe som må betjenes fysisk, og Air er det jo ikke nødvendig å røre ved etter installasjon.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Vi har både squeesebox radio til å streame musikk via squeeseserver og vi har en genova dockingstation til ipod, og det er på hver sin måte brilliante produkter, men jeg er avhengig at han mestrer det selv. Det er han selv også, da han ikke liker å motta hjelp til å klare det.
En enkel docking til ipod, en cd spiller og dab radio ser ut til å være vrient å få tak i når det skal være i en boks.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.169
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Gi ungen en god start på livet med LP, rør og horn.
Selv fikk jeg min egen lpspiller som 6 åring og er overbevist over at også en 5 åring kan oppleve musikkglede med denne!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg skulle gjerne fylt opp rommet hans med litt leftover hifi i form av høyttalere og forsterke jeg har stående, men i den alderen han er i, ender nok høyttalerene opp som tegnetavle. Minsten liker å sitte nede å høre på musikk i kjeller
en, men der er det lekeforbud. Ergo han må ha noe som er enkelt, men fremtidssikkert.
Jeg har funnet et produkt som har alt ( geneva ) men det blir altfor kostbart.

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Antall liker
1.289
Med all respekt å melde så tror jeg ikke dette er så viktig for en 5-åring og fremtidig musikk interesse
Trenger ikke å starte en hifi løpebane allerede så tidlig.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.169
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Griffenfeldt skrev:
Jeg skulle gjerne fylt opp rommet hans med litt leftover hifi i form av høyttalere og forsterke jeg har stående, men i den alderen han er i, ender nok høyttalerene opp som tegnetavle.
Dette har med oppdragelse å gjøre.. Det første ordet min første datter sa var høyttaler ;) Når barn opplever musikkglede, forstår de også at dette er noe de skal behandle med respekt. Har selv 4 barn hjemme fra 5 til 10 år og venter en liten en i april. Rørmonoblokkene står fortiden ubeskyttet i stuen og blir ikke rørt hverken av barna eller venner på besøk. I kveld har jeg latt alle sitte i sweetspot og høre på favorittsangene sine, de ødelegger ikke noe de er glad i ;)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Stein 99 skrev:
Med all respekt å melde så tror jeg ikke dette er så viktig for en 5-åring og fremtidig musikk interesse
Trenger ikke å starte en hifi løpebane allerede så tidlig.
Det er ikke akkurat hifi det er prat om. En alt i ett boks med intergrerte høyttalere er jeg på utkikk etter. Noe han kan betjene selv.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det skorter såpass på gulvplass at jeg ikke har plass til å sette Rega Ela på gulvet engang. Rommet er bygget slik at den ene langveggen er sengeplass ( knevegger ) Resten er fylt opp med reoler og hyller til leker og lekselesing. Ergo må det bli en liten sak som får plass på toppen av kommode/hylle

Topp Bunn