Stereo+ nr 10 er her - Godt nytt år!

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Innlegg
154
Antall liker
808
Sted
Oslo
Ny utgave er her folkens med blant annet spennende "Hjemme-hos-reportasje".
Takk for i år, fortsatt god jul og et riktig godt nytt år ønskes dere alle fra alle i Stereo+.

God lesning :)

Stereopluss forside 2020-10.jpg
 
M

MusicBear

Gjest
Ny utgave er her folkens med blant annet spennende "Hjemme-hos-reportasje".
Takk for i år, fortsatt god jul og et riktig godt nytt år ønskes dere alle fra alle i Stereo+.

God lesning :)
1000 takk for nytt blad og Godt 2021 Blad-År (y):)
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
169
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Tusen takk for en ny utgivelse av deres blad. Det settes stor pris på at det lar seg gjennomføre i disse tider. Kudos og håper på at 2021 blir et minst like godt hifi.år!
 

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
Som alltid Interressant lesning 😀
Skulle nesten ønske den kunne utgis i papirform også, hadde gladelig betalt litt for det 😀
 
M

MusicBear

Gjest
Spolebånd, kassetter, CD, DVD, Blue-Ray - handler jo om streaming nå for tiden. Allikevel, "originalen" - LP-skivene - er stadig mer populære.

Jeg tror blader - dvs. gode blader - vil oppleve det samme for fremtiden. Noe med det å holde det i handa, bla seg frem og tilbake, liggende i fanget, legge fra seg på bordet og ta det frem igjen, osv. Samtidig som jeg syntes Stereo+ både har funnet sin form og blir bedre og bedre.

Men, er det bare meg som gladelig hadde betalt rundt 500-lappen for å få 10 papirblader dalende ned i postkassa???

Å lese et godt blad er som å lese en god bok. Dessuten jobber man nok på en datamaskin i hverdagen, koz med litt avbrekk fra skjermen da.

Dere i Stereo+ kunne jo spurt oss gratis-mottakere, da, om vi kanskje er mange nok som ville nyte et godt papirblad slik at dere (også) kunne trykke et visst opplag! Ikke som dere trenger tjene ekstra på, men som dekker trykke-/portokostnadene. Tenker jeg, da jeg antar gigant-tall på nedlastede utgaver er grunnlag for inntektskilden deres - annonser.
 

Stereo+Tom

Utgiver Stereo+
Ble medlem
15.08.2015
Innlegg
154
Antall liker
808
Sted
Oslo
Spolebånd, kassetter, CD, DVD, Blue-Ray - handler jo om streaming nå for tiden. Allikevel, "originalen" - LP-skivene - er stadig mer populære.

Jeg tror blader - dvs. gode blader - vil oppleve det samme for fremtiden. Noe med det å holde det i handa, bla seg frem og tilbake, liggende i fanget, legge fra seg på bordet og ta det frem igjen, osv. Samtidig som jeg syntes Stereo+ både har funnet sin form og blir bedre og bedre.

Men, er det bare meg som gladelig hadde betalt rundt 500-lappen for å få 10 papirblader dalende ned i postkassa???

Å lese et godt blad er som å lese en god bok. Dessuten jobber man nok på en datamaskin i hverdagen, koz med litt avbrekk fra skjermen da.

Dere i Stereo+ kunne jo spurt oss gratis-mottakere, da, om vi kanskje er mange nok som ville nyte et godt papirblad slik at dere (også) kunne trykke et visst opplag! Ikke som dere trenger tjene ekstra på, men som dekker trykke-/portokostnadene. Tenker jeg, da jeg antar gigant-tall på nedlastede utgaver er grunnlag for inntektskilden deres - annonser.
Det er jo en hyggelig tanke det, og alle som har jobbet med trykte blader kjenner go'følelsen av å få bladet fra trykkeriet. Kjenne lukten og sjekke alle trykkefeilene etc.

Men... dessverre er jeg redd det ligger for mange "hinder i veien" for å få det til.
For det første ville papirabonnentene fått bladet 3-4 uker etter digitalabonnentene fikk det (trykketid, transport til utsending, pakking og sending med posten). Hvor interessant er egentlig det? Man kan risikere å få papirbladet omtrent samtidig med at vi slipper neste nummer digitalt.

Vi måtte kjøpe eller leie et abonnementsystem for papirabonnentene samt håndtere trykkekostnader og porto (som er latterlig dyrt).

Bare til sammenligning: Et tynt Donald Duck har en utsagtspris på kr 79,90 og et blad mer i på størrelse med hva Stereo+ ville blitt har en utsalgspris på kr 129.
Det vil bli kostbart å trykke og distribuere et lite opplag. Det er en av hovedårsakene til at papirblader legges ned i hopetall. Det går i minus.

I tillegg ligger det enda flere arbeidstimer for oss i en slik løsning og som du skriver: "Ikke som dere trenger tjene ekstra på, men som dekker trykke-/portokostnadene." Vi skulle altså på toppen av alt legge ned mange timer ekstra arbeid uten å få noe betalt? Jeg tror jeg snakker for de fleste som jobber med Stereo+ når jeg sier at det nok holder at vi allerede både jobber kvelder og helger for å få produsert ti utgaver i året. Ingen av oss som er fristet av å putte enda flere arbeidstimer i potten.

Men, som en gammel bladmaker: Det er jo en hyggelig tanke å sitte å blad i et magasin.

En morsom øvelse: Søk på bladporto (noe som var gunstig før 2000-tallet) og se på debatten fra begynnelsen av 2000-tallet. Kostnadene på å sende ut blader til abonnenter har "eksplodert" siden den gangen.

Så beklager @MusicBear redd for at du må holde ut med oss som digitalt medie. Men takk for innspillet, det vekker varme følelser i en gammel bladmaker.

Riktig godt nyttår!
 

birk88

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2016
Innlegg
391
Antall liker
270
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Har investert i en iPad 12,9", og den gjør det mye bedre å lese digitale blader.
Anbefales.
 
M

MusicBear

Gjest
Bare til sammenligning: Et tynt Donald Duck har en utsagtspris på kr 79,90 og et blad mer i på størrelse med hva Stereo+ ville blitt har en utsalgspris på kr 129.

I tillegg ligger det enda flere arbeidstimer for oss i en slik løsning og som du skriver: "Ikke som dere trenger tjene ekstra på, men som dekker trykke-/portokostnadene." Vi skulle altså på toppen av alt legge ned mange timer ekstra arbeid uten å få noe betalt? Jeg tror jeg snakker for de fleste som jobber med Stereo+ når jeg sier at det nok holder at vi allerede både jobber kvelder og helger for å få produsert ti utgaver i året. Ingen av oss som er fristet av å putte enda flere arbeidstimer i potten.
Dere har jo allerede produsert opp et "blad" i form av det dere leger ut på nettet. Jeg vet (hvor lite) trykkekostnader/porto for en slik produksjon ville koste dere (spør Håvard, hvordan jeg vet dette). Tenkte dessuten ikke løssalg. Uansett; stå på videre!
 

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
1.161
Antall liker
575
Torget vurderinger
46
Omlag hvor mye ville dette bli i kostnader da? Greit å vite det så ser vi at ballen kan legges død med en gang:D

Nei, stå på videre med en flott digital utgivelse.!
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
Dere har jo allerede produsert opp et "blad" i form av det dere leger ut på nettet. Jeg vet (hvor lite) trykkekostnader/porto for en slik produksjon ville koste dere (spør Håvard, hvordan jeg vet dette). Tenkte dessuten ikke løssalg. Uansett; stå på videre!
Det er jo ikke bare portoen og trykkekostnadene som koster. Det skal også på plass et system for abonnementslister og betaling av abonnement. Lite av det er gratis (eller oppgraderer seg og vedlikeholder seg selv).

Roy
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.037
Antall liker
2.485
Det er jo en hyggelig tanke det, og alle som har jobbet med trykte blader kjenner go'følelsen av å få bladet fra trykkeriet. Kjenne lukten og sjekke alle trykkefeilene etc.

Men... dessverre er jeg redd det ligger for mange "hinder i veien" for å få det til.
...
hmmm...

Kan det da være en ide å vurdere ta bort dobbelsideformatet på joomag plattformen dere publiserer på og optimalisere sideoppsett for digital lesing?

Slik det er nå fungerer det best å laste ned PDF versjon for å lese magasinene på nettbrett/tlf. Men dobbelside artiklenene som likevel aldri kommer på trykk taper da sin mente funksjon og gir da heller en forringelse av leseopplevelsen heller enn å bli storslått slik det trolig kan se ut på en 34" wide screen monitor.
 
M

MusicBear

Gjest
...trolig kan se ut på en 34" wide screen monitor.
Hørtes bra ut, 34" wide screen monitor.

Well well - kan være jeg er absoutt den eneste på kloden som gjerne skulle betalt litt ekstra for å kunne få Stereo+ som et papirblad
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
Hørtes bra ut, 34" wide screen monitor.

Well well - kan være jeg er absoutt den eneste på kloden som gjerne skulle betalt litt ekstra for å kunne få Stereo+ som et papirblad
Tror selv vi i Stereo+ gjerne skulle hatt det på papir også (i tillegg til digitalt), men det får vi dessverre ikke til å bli butikk. Dessuten gir digitalt magasin noen muligheter man ikke har på papir, slik som klikkbare linker for annonsører, videoer fra hjemme hos-reportasjer, bildekaruseller, og ikke minst en mulighet for å se hva det er dere lesere synes er mest interessant. Det kan vi jo se direkte på hvilke sider dere bruker mest tid på, blant annet.

Roy
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.116
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Videoer fra hjemme hos er knallbra. Gjerne andre videor fra testing osv også. Trenger absolutt ikke være lange snuttene 👍
 

Stalewinter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
112
Antall liker
157
Torget vurderinger
1
Vi håper å lage mer video😊 og er glad du liker det. Husk å abonnere på vår YouTube-kanal og få andre til å gjøre det. På den måten kan det bli butikk for oss 👍
 
Topp Bunn