Møbler og underlag Stereo benk

AlfaR1

Medlem
Ble medlem
18.04.2025
Antall liker
30
Sted
Klokkarvik
Hei alle Hifi entusiaster.

I anledning nytt hus og oppussing har stereo flammen kommet til bake!

I den anledning er eg i tankene om å kjøpe eller lage en stereobenk. Synes det er utrolig mye stygt ute i markede så (tenker då på de klassiske stativene med hyller til divers komponent.)

Det eg lurer på er om det er noen egenskaper et «rack» bør ha annet en at det skal stå stereo i den?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.310
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det kommer slik jeg ser det an på om du har platespiller eller ikke. Se gjerne denne tråden for å få idéer:

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2024
Antall liker
2.587
Sted
Polen
Har du mekaniske komponenter, og spesielt platespiller, skader det ikke om racket er «dødt» og vibrasjonsbestandig, selv om vibrasjonsdemping til platespiller/CD-spiller kan ordnes i etterkant.

Skal racket være universelt eller spesialtilpasset komponenter? Skal det kunne utvides? Hvor mange komponenter har du, og skal du eventuelt kjøpe flere?

Har du / skal du kjøpe forsterkere med sterk varmeutvikling, bør du tenke på lufting.

Hvis du er opptatt av å skjule kabler, kan det være praktisk med plater bak med hull. Skulle jeg bygd meg rack/benk, ville jeg også montert klemmer/holdere for å holde strømkabler og høyttalerkabler atskilt fra signalkabler for å begrense (potensiell) støy og lettere holde orden.

Topp Bunn