Stativ til 805S

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Hei,

Har nå tenkt og ønsket lenge å skifte høyttaler stativer fra de Vogel stativene jeg har nå til noe mer stabile greier. Har vurdert de originale stativene til B/W mang en gang , men synes disse virker veldig overpriset. Er det noen som har erfaring med nevnte stativer eller andre som er verdige 805S (både lyd/kvalitet og design)? Av praktiske hensyn ønsker jeg sorte stativer.

Håper på svar som kan gi meg en pekepinn på hva som er bra. Ser forøvrig for meg å fylle stativene med sand eller tilsvarende.

M

Medlem 1792

Gjest
Er det lov å spørre om hva prisen ble til slutt?
Det husker jeg ikke helt eksakt men mener å huske det ble under kr 3000 med frakt/toll++. Jeg kjøpte disse stativene for et par år siden.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Tror de selger noe lignende som de sound anchor stativene på dedicatedaudio.com, de har ihvertfall knall service.....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
En ting jeg lurer på; har det gått helt av moten å lytte til ting? :)

På supre ht'ere som 805S så kan det være urovekkende stor lydmessig forskjell mellom forskjellige stativer, og det er for "vanlige" hifi-entusiaster sjelden og aldri mulig å "gjette" seg til hva som vil fungere best. Et tungt, massivt, solid stativ kan meget vel låte mye dårligere enn f.eks en tripod fra SolidSteel e.l. Det er all grunn til å anta at B&W's stativer er optimale; i likhet med massevis andre produsenter så vet de hva de holder på med.

Mvh Vidar P

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Lytte borte er kjekt, men hjemmelytting bedre. Tenkte rett og slett å få ut noen tips til hva som var verdt å sjekke ut både med tanke på design, funksjon og pris. Etter hva jeg har erfart er det ikke dumt å la andre få si sin mening før man setter igang :)

Jeg brenner jo ikke av etter å kjøpe nye stativer enda, men de jeg har er ikke så veldig stabile om jeg kan si det forsiktig. Ser for meg at noen med finere design, mer vekt og gjerne skrufeste vil kunne gi meg en bedre følelse i magen både når jeg hører på musikk og når noen går forbi høyttalerne i stua.
Blir vel neppe noe i år, men kjekt å drømme seg litt rundt. Planlegginga er jo mer enn halve morroa ::)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Empire stativene til Eltek er jo solide, billige og bra til prisen....men de er kanskje ikke all verden å se til.....

Topp Bunn