Stan Ridgway

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Har ikke hørt noe av hans produksjon siden Partyball fra -91. Mannen har jo gitt ut flere ting siden den gang, både solo og sammen med prosjektet Drywall. Noen her inne som kan komme med anbefalinger?

K

kbwh

Gjest
Jeg mistet grepet ved Camouflage omtrent, så ingen anbefalinger fra meg.
Du har vel de gamle Wall of Voodoo-greiene, atonal?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Jeg mistet grepet ved Camouflage omtrent, så ingen anbefalinger fra meg.
Du har vel de gamle Wall of Voodoo-greiene, atonal?
Er dessverre lite bevandret i Wov-tiden, men jeg fikk da med meg litt av det. På den tiden syntes jeg "The Big Heat" var mer i min gate enn det jeg hørte av WoV. Kanskje jeg skal fleske til med litt bak-katalog?
Likevel er jeg ganske nysgjerrig på hva han har fått til i de senere år.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Har ikke hørt noe av hans produksjon siden Partyball fra -91. Mannen har jo gitt ut flere ting siden den gang, både solo og sammen med prosjektet Drywall. Noen her inne som kan komme med anbefalinger?
"Anathomy" fra 1999 kan anbefales, samme stil som tidligere utgivelser. Ellers er jo "Call of the West" med WoV obligatorisk og svært bra, en slags hardcore-utgave av Stan Ridgeway, dvs en slags speed country/indie med casio-trommemaskiner og mye gitar.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
"Anathomy" fra 1999 kan anbefales, samme stil som tidligere utgivelser. Ellers er jo "Call of the West" med WoV obligatorisk og svært bra, en slags hardcore-utgave av Stan Ridgeway, dvs en slags speed country/indie med casio-trommemaskiner og mye gitar.
Kjempebra, vil sjekke ut dine anbefalinger. Ser at "Mexican Radio" er med på "Call of the West", så da er det jo det et bankers kjøp :)
Edit: fikk antagelig akutt anfall av nostalgia da jeg så litt på filmen "Rumble fish" i går, der Ridgway synger "Dont Box me In", knall-låt. Vil forøvrig anbefale filmmusikken til Rumble fish, av Stewart Copeland (fra The Police).

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Har ikke så mye av mannen, men spiller Big Heat rett som det er. Låtene er fengende og tekstene er som mini-noveller. Ganske fascinerende.

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
71
Av Wall of Voodoo er det jo Seven days in Sammystown som er kongen. Er det noen som vet hvor det er mulig å få kjøpt den på cd? 60 £ på amazon.co.uk er i overkant....

Topp Bunn