Fikk endelig somla meg til å kjøpe en dB måler i går.
Ville gjerne ha en for i ny og ne gjøre en sjekk på lydnivået jeg ofte lytter til, dette etter Nordenstams fine utredning om nivå kontra tid.
Jeg har på musikk mange timer hver eneste dag.
Har målt støygulvet her både i natt (0100) og nå i rushtrafikken, både i kjellerommet og stua der anlegget står.
Kjeller i natt = 33,5-6 dB
Stue i natt = 34,1dB
Stua nå med rushtrafikk med en forholdsvis trafikkert vei utenfor= fra 34,1dB og opp til 35,4dB
34,1 ingen biler på veien såvidt jeg kunne høre.
34,5-7 privatbiler?
35,3-4 bussen.
Rettet dB måleren mot vinduet retning veien, og jeg har trelagsvinduer.
Dette er da ganske så bra vil jeg mene.
Kjeller nå i rushtrafikken 33,6-7 dB
Jeg klarte ikke å høre hvorvidt det passerte biler eller ikke nå i kjeller.
Macen sto på i stue.
Hvor lavt kan det bli og hva vil dere tro kan være grunnen til at jeg har ca. 33,6 dB i kjellerom og overhode ikke hører en lyd?
Selvfølgelig kan det være at jeg hører dårlig, men hva måler absolutt stillhet eller finnes det ikke?
Mvh.KW
Ville gjerne ha en for i ny og ne gjøre en sjekk på lydnivået jeg ofte lytter til, dette etter Nordenstams fine utredning om nivå kontra tid.
Jeg har på musikk mange timer hver eneste dag.
Har målt støygulvet her både i natt (0100) og nå i rushtrafikken, både i kjellerommet og stua der anlegget står.
Kjeller i natt = 33,5-6 dB
Stue i natt = 34,1dB
Stua nå med rushtrafikk med en forholdsvis trafikkert vei utenfor= fra 34,1dB og opp til 35,4dB
34,1 ingen biler på veien såvidt jeg kunne høre.
34,5-7 privatbiler?
35,3-4 bussen.
Rettet dB måleren mot vinduet retning veien, og jeg har trelagsvinduer.
Dette er da ganske så bra vil jeg mene.
Kjeller nå i rushtrafikken 33,6-7 dB
Jeg klarte ikke å høre hvorvidt det passerte biler eller ikke nå i kjeller.
Macen sto på i stue.
Hvor lavt kan det bli og hva vil dere tro kan være grunnen til at jeg har ca. 33,6 dB i kjellerom og overhode ikke hører en lyd?
Selvfølgelig kan det være at jeg hører dårlig, men hva måler absolutt stillhet eller finnes det ikke?
Mvh.KW