Støyete rørpreamp

gark

Fersking
Ble medlem
30.03.2005
Antall liker
0
Har ein kinesiskbygd rørpreamp som lagar ein del knitre- og sprakelydar når den står på. Det verkar som at denne støyen økar noko i intensitet når den står på, og utan forvarsel kan den gå over til ein vanvittig kraftig hyle-lyd (tilsynelatande ein slags feedback). Har trudd at den har skulle tatt knekken på nautilusane mine fleire gongar, men det har heldigvis gått bra. Eg har sørgeleg lite kunnskap om forsterkarar, og lurer difor på om nokon her kan hjelpe meg på veg. Er dette noko som kan skyldast dårlege rør, eller bør eg levere den inn til nokon som kan kikke på den?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Er det fortsatt garanti, så er retur til selgeren rette vei.
Med hensyn til hjelp, så bør alle som etterlyser slikt fortelle hvor de bor. Kanskje det er en ekspert i nærheten?
En annen detalj som er viktig: Få tak i dokumentasjon. Rørforsterkere er vanligvis ikke kompliserte, men et skjema vil utvilsom være kjekt å ha. Det sparer en i hvert fall for tid.

gark

Fersking
Ble medlem
30.03.2005
Antall liker
0
Eg bur i Oslo, så ekspertar burde nok vere tilgjengeleg.

Når det gjeld skjema, har eg desverre ikkje noko slikt. Brukar produsentar å sende slikt på oppfordring?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Eg bur i Oslo, så ekspertar burde nok vere tilgjengeleg.

Når det gjeld skjema, har eg desverre ikkje noko slikt. Brukar produsentar å sende slikt på oppfordring?
Ja. De som er greie og som er verdt å handle utstyr fra gjør dette. Send en mail og håp på det beste.
Noen synes at det de har laget er så unikt at de vil holde slik informasjon "hemmelig". Slik politikk er ikke til fordel for hverken produsent eller kunde.

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1
Har du prøvd å bytte rør? Kan være et defekt rør!

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Har du prøvd å bytte rør? Kan være et defekt rør!
Mulig at det er et eller flere defekte rør, men riktig rekkefølge vil være å identifisere / lokalisere feilen. Så byttes defekt komponent.

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Antall liker
1
"Gark"

Er feilen i begge kanaler? Hvilke rør benytter du i pre'en?

Topp Bunn