Støy på PsAudio HCA-2

Nicco

Medlem
Ble medlem
20.10.2005
Antall liker
0
Hei,

Har en PsAudio HCA-2 som jeg er superfornøyd med.
http://www.psaudio.com/products/hca.asp

Det eneste er at den er litt følsom for støt og vibrasjoner. Med en gang den får ett støt direkte på kabinettet eller noen tramper i gulvet kommer det støy ut på høytalerene. Det begynner sterkt også avtar det igjen og forsvinner. Noen ganger har det hendt at støyen har vedvart inntil at jeg tapper en gang på forsterkeren igjen.

En ting har jeg oppdaget. Jeg tok av lokket. Da virket det som støyen ble svakere og svakere når jeg tappet på den. Til slutt fikk jeg ikke til noe støy i det hele tatt. Kan virke som om det er noe potensialforskjell mellom lokket og resten av kabinettet. Noen som har vært borte i dette? Det riktige nå er vel å få laget en egen jording mellom kabinettene.

Noen som har en fornuftig forklaring på dette?

R

Ronny_D

Gjest
Det virker mere som om konstruksjonen er ustabil. I såfall er det elendig engineering.

Takker for advarselen

Nicco

Medlem
Ble medlem
20.10.2005
Antall liker
0
Hei Ronny,

Hva mener du med at konstruksjonen er ustabil?

Jeg tror ikke dette er ett problem som går igjen på denne forsterkeren. De fleste som har den er kjempefornøyd etter det jeg har hørt hvertfall.

R

Ronny_D

Gjest
ustabil når den ikke kan innta ett fast nivå, men svinger omkring en eller flere tilstander.
ustabile forsterkere når det ikke er tilstrekkelig margin i nivå og tid mellom inn og utgang og den har 'global' tilbakekopling.
ustabil kan den også bli dersom utgangssignalet koples fra utgang til inngang via induksjon.

Men som du sier det kan være noe annet enn en ustabil konstruksjon.

Nicco

Medlem
Ble medlem
20.10.2005
Antall liker
0
Aha,

Når måtte jeg dra fram mine små kunnskaper innen reguleringsteknikk og da var jeg med.;-) Takk for info.

Har du noe tips til hva jeg kan/bør gjøre med den? Har som sagt vurdert å prøve å jorde lokket til kabinettet på ett vis.

R

Ronny_D

Gjest
Fenomenet du beskriver kan tyde på en kald lodding eller banebrudd, du får lete etter bruddanvisinger og kalde loddinger først. kondensatorfeil er neste mulighet... og så følger resten av gjettingene, jeg kjenner ikke detaljene i konstruksjonen.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Er den ganske ny og fortsatt i garantiperioden vet du sikkert hva som er best? Gå tilbake der du kjøpte den.
Hvis ikke, må du finne ut om dette er typisk for denne forsterkeren, eller om du har et eksemplar med feil. Bruk litt logikk før du tråker oppi med begge føttene.

Nicco

Medlem
Ble medlem
20.10.2005
Antall liker
0
Hei audiomix og takk for svar,

Nei den har jeg nok kjøpt brukt fra USA for en liten stund tilbake. Har vært vært litt på mailkontakt med Paul McGowan hos PsAudio han hadde ikke noe forklaring på det.

Jeg er litt redd for å gå til en hvilken som helst elektro reparatør med denne da det er en digital switche forsterker. Men det har kanskje ikke så mye å si......

T

timc

Gjest
Dette skal ikke være normalt på en HCA-2.....Høres ut som et jordingsproblem.....Men har ikke noe konkret svar. Ikke vært borti denne type feil på den forsterkeren før.

Mvh

Topp Bunn