Har drevet og testet svært mye den siste tiden, og bli for mye og ta alt her, men en liten oppsumering skal jeg komme med.
-Har altid hat sus og støy i HT, og det har vært slik med alle forsterkere,kilder,ht osv.
Men nye HT har høy følsomhet så dette merkes bedre nå. Støy som har vært der hele veien, har vært type suselyd, spredt over relativt stort spekter. Men dette er ikke noe som høres fra lytteposisjon osv, så ikke plagsomt.
- når jeg fikk rørpre i huset ble det værre, i tilleg til den vanlige støyen så kom en høy og svært plagsom pipelyd. Denne er ganske jevn, men ikke helt. Kan til tider høres ut som morsekode.
- forsterker har vært inne til testing, og den skal være svært stille. Ingen feil osv.
merker at bytter jeg rør kan nye rør gi økning eller senking av denne ulyden. Desse rørene har blitt levert inn og målt, gir bra målinger.
-Jeg har prøvd mye rart, flere effektforsterkere,flere kilder. Slått av alle sikkringene i huset, og lagt opp egen skjøtekabel fra sikkringskap til pre bare for og teste. Med og uten jord osv. Ingenting har hjulpet.
- kan nevne at denne støyen jeg har er helt uavhengig av volum, står volum av og ingen kilder koblet til pre, akkurat likt.
- har prøvd mange forskjellige signal og strømkabler. Ingen til forskjell.
- Lar jeg anlegget stå på hele dagen, er det støy der det meste av tiden, men når det blir natt, sån ca rundt 3 tiden på nattestid, da forsvinner støyen.