Støy i samtlige høyttalere, men bare i surround mode...

O

ObliDobli

Gjest
Hei!
Har problemer med anlegget i studio: Jeg har en Poneer receiver som spiller helt fint på frontene når den står/spiller i direct mode. Men skrur jeg over på Pro logic kommer det "elektrisk" (?) støy - en slags skurring/white noise i samtlige høyttalere. Skrur jeg over på "Advanced surround" eller de nyere codec'ene så er støyen enda verre. Det er svært skjemmende for lyden...

Jeg har prøvd:

- å skille snørr & barter (høyttalerkabler & strømkabler).
- å koble fra coax-kabelen fra PC'en
- å koble fra subwooferen

...uten suksess.

Nå er jeg mer enn åpen for forslag!
Spent på innspill :)

O

ObliDobli

Gjest
Ooooo - umiddelbart høres det veldig dyrt ut...

O

ObliDobli

Gjest
Det er en SC-Lx81 som er kjøpt brukt uten kvittering :-\

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.568
Torget vurderinger
96
Prøv å koble den fra strømnett i 24 timer og reset den til fabrikkinstilling. Aner ikke om dette hjelper, men verdt å prøve.

T

timc

Gjest
ObliDobli skrev:
Det er en SC-Lx81 som er kjøpt brukt uten kvittering :-\
Dersom første kjøper har kjøpt den i butikk så kan han skaffe kopi av kvittering. Slike kjøp blir registrert på navn. Dersom han nekter, eller ikke gidder, er han en &%¤#&¤¤#.

O

ObliDobli

Gjest
Skal teste, Polkagris :)
Får ikke noe svar fra selger... Og han bor laangt unna. Ser ut til at jeg for en gangs skyld har blitt lurt...?

O

ObliDobli

Gjest
Oppdatering: Selger på Svalbard skulle ordne kvittering da jeg startet denne tråden. Har ikke hørt mer fra ham etter det. Sendte ny purring i forigårs - null svar.
Begynte å rote litt rundt bakerst i hjerneminnesammensuriet og fant noen løsrevne biter av info. Jeg hadde navnet hans & han hadde nevnt at receiveren var handlet i ei lita sjappe i Hammerfest.
5 min etter med detektivarbeid var "sjappa" lokalisert - det var El-kjøp i Hammerfest, og kopi av kvittering kom på email i går :)
Det viser seg nemlig at det etter all sansynlighet er DTS-kortet som løper løpsk, og med kvittering er denne reparasjonen til 3.000,- en garantisak. Puh! Så nå er receiveren sendt til Oslo på service & jeg venter spent på om de får til å reparere den.

Topp Bunn