Støy i begge høyttalere

whiteportion

Fersking
Ble medlem
04.06.2008
Antall liker
0
Sliter med en del støy i mine Argon 7240 høyttalere. Benytter en Argon AMP3245 forsterker med bi-wiring ut til høyttalerene. Kabelen jeg bruker er VAN DEN HUL The CLEARTRACK.

Ingen enheter er nå koplet til forsterkeren og alle kabler er godt separert. Likevel kommer en betydelig høy summelyd i det jeg skrur opp volumet fra 0 til 1.

Noen som har noen forslag til hva jeg burde gjøre?

T

timc

Gjest
Få prøvd forsterkeren med andre høyttalere. Eventuelt prøve å fjerne/legge til jording på strømen.

-Tim

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.398
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Hvis det ikke er annet enn forsterker og høyttaler i sving, er det forsterkeren som lager ulyden. For å finne ut om det virkelig er feil med forsterkeren, må du terminere den inngangen som brukes for å hindre at støy plukkes opp. Med ingenting inn skal du ha ingenting ut.

whiteportion

Fersking
Ble medlem
04.06.2008
Antall liker
0
Det er kun forsterker og høyttalere ja. Fikk alt utstyret i går fra HiFi-klubben, så litt dumt hvis det er noe galt med det. Har noen mindre høyttalere som jeg kan kople til bare for å sjekke om det er støy med de også.
Når jeg tenker meg om, så tror jeg faktisk ikke at det er jord på den kontakten det er tilkoplet nå.
Har en online ups som jeg skal kople til i dag.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.398
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Feil oppstår plutselig. Slik er det bare. Høyttalere i seg selv lager ingen støy.
Det ekleste du kan gjøre er å koble til plugger (RCA?) på inngangen som enten er kortsluttet eller terminert med et par kohm. Da har du eliminert at inngangene plukker opp støy. Med alle tilkoblinger til forsterkerens innganger frakoblet, bør det ikke være noe støy. Kutt ut jord og glem eventuell ups. Det bare kompliserer feilsøkingen.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
whiteportion skrev:
Sliter med en del støy i mine Argon 7240 høyttalere. Benytter en Argon AMP3245 forsterker med bi-wiring ut til høyttalerene. Kabelen jeg bruker er VAN DEN HUL The CLEARTRACK.
Fram til hit tenkte jeg mest på Bob Dylan ;)

Pk

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hvis all annen feilsøking slår feil:

Jeg hadde en forsterker som ga fra seg en svak - men desto mer enerverende - summelyd så lenge displayet var slått på. Straks jeg slo av displayet, fungerte den helt normalt.

whiteportion

Fersking
Ble medlem
04.06.2008
Antall liker
0
Supert. Da har en del ting å sjekke når jeg kommer hjem. Takker for alle svarene :)

Topp Bunn