- Ble medlem
- 22.03.2002
- Antall liker
- 524
Hei
I påvente av at min nye preamp skal ankomme fikk jeg låne en Pro-ject tube box (den sorte som dere sikkert husker) av Maxwell. God service.
Jeg kom hjem og koblet den inn mellom platespilleren som da hadde en Ortofon om5E (MM) montert og min Quad 34 preamp. Jeg syntes det låt ganske greit, om enn ikke så mye bedre enn riaaen som er innebygget i quad 34.
Vel, hensikten med lånet var at jeg kunne få montert opp igjen min AT oc9ml2 som jo er en MC.
Stor skuffelse når jeg koblet AT inn i Tube box. Støy, dvs kraftig brumm.
Det spiller ingen rolle om jordkabelen fra platespiller er tilkoblet eller ei.
Det støyer selv om jeg kobler platespilleren bort fra riaatrinnet.
Brummen er konstant selv om jeg varierer den fysiske plasseringen av riaatrinnet.
Forsøk på å kjøre MC-pickupen rett inn i MM-trinnet på Quad 34 gav grei, men for lav lyd. Brummen var borte.
Noen som har ideer om hva jeg kan gjøre?
Det er som sagt et lånt riaatrinn, så jeg kan ikke gjøre noe med selve enheten.
Synd det her. Hadde gledet meg til å få bedre lyd i platespilleren igjen.
Anyone?
I påvente av at min nye preamp skal ankomme fikk jeg låne en Pro-ject tube box (den sorte som dere sikkert husker) av Maxwell. God service.
Jeg kom hjem og koblet den inn mellom platespilleren som da hadde en Ortofon om5E (MM) montert og min Quad 34 preamp. Jeg syntes det låt ganske greit, om enn ikke så mye bedre enn riaaen som er innebygget i quad 34.
Vel, hensikten med lånet var at jeg kunne få montert opp igjen min AT oc9ml2 som jo er en MC.
Stor skuffelse når jeg koblet AT inn i Tube box. Støy, dvs kraftig brumm.
Det spiller ingen rolle om jordkabelen fra platespiller er tilkoblet eller ei.
Det støyer selv om jeg kobler platespilleren bort fra riaatrinnet.
Brummen er konstant selv om jeg varierer den fysiske plasseringen av riaatrinnet.
Forsøk på å kjøre MC-pickupen rett inn i MM-trinnet på Quad 34 gav grei, men for lav lyd. Brummen var borte.
Noen som har ideer om hva jeg kan gjøre?
Det er som sagt et lånt riaatrinn, så jeg kan ikke gjøre noe med selve enheten.
Synd det her. Hadde gledet meg til å få bedre lyd i platespilleren igjen.
Anyone?